• peka15

Vet ni några böcker om missfall?

Intressant att läsa om allas erfarenheter, själv har jag upplevt ett ma. Vet ni om det finns några intressanta böcker om ma, graviditet med ostridigt foster, upprepade missfall och annat man kan tänkas inte ens veta om än?

• Svar på tråden Vet ni några böcker om missfall?
  • Analuna

Hej,
    en bok som jag varmt kan rekommendera är "Miscarriage: Why It Happens and How Best to Reduce Your Risks" av den emerikanske läkaren Henry Lerner. Den går att beställa på adlibris och kostar inte mycket. Förutom att boken var informativ tycker jag om det sätt som författaren resonerar.
    Hälsningar från Analuna

• Analuna

Hoppas att allt går bra för dig nu!

• snattran

Jag kan tipsa om två böcker: "Missfall" av Eva Sundgren (Natur och Kultur, 1992) och "Den lilla sorgen" av Olle Bergman och Anna Normelli (Wahlström & Widstrand, 2000). Båda är "journalistiskt" skrivna och blandar rena fakta med berättelser ur verkligheten, berättelser att känna igen sig i. Jag hittade båda böckerna på biblioteket.

Det finns också en rent skönlitterär bok, "Missed abortion" av Kerstin Norborg (Norstedt, 2005), som innehåller fjorton noveller kring barn och familj, den man fick eller inte fick. Några av novellerna (bland annat titelnovellen) handlar om missfall.

• peka15

snattran och crrly: tack vilka bra tips! Verkar kul o skriva en bok, kanske man ska göra.

• vittel

Hej!
    Vi är två kvinnor som håller på och skriva en bok om missfall. Vi har också en hemsida www.osynligabarn.se
    Om någon vill dela med sig av sin upplevelse får ni gärna höra av er.

• Crista

"Den lilla sorgen". Kommer inte ihåg författarnas namn, men den är mycket bra. Annar sär antologin "Längta barn" bra.

• Crista

Kopierar här in ett mail från tjejen som driver "Skandinavisk Immunologisupport:

"Is Your Body Baby-Friendly" är en bok på engelska som snart
    utkommer. Boken är skriven av 3 personer nämligen:

Dr. Alan E. Beer (1937-2006),

Julia Kantecki som är en marknadschef som lyckats bli gravid och
    hade en normal graviditet tack vare immunterapi samt

Jane Reed som är grundare och moderator for "immunology support on
    Yahoo.com"

health.groups.yahoo.com/group/immunologysupport/

Boken kommer ut inom kort men redan nu har man möjlighet att lägga
    in beställning via nedan länk:

www.babyfriendlybook.com/

• peka15

Tack för alla fina tips! Har äntligen fått ett plus men nu börjar nästa oro - oron för att den ska stanna kvar. Vet faktiskt inte vilken oro som är värst. Suck. Men lite glad är jag iaf.

Svar på tråden Vet ni några böcker om missfall?