• Anonym

Konstig vätska i sammanband med mens

Efter mensen kom igång efter senaste graviditeten så har den varit både rikligare och haft mer mensvärk. Sen kommer det nån genomskinlig vätska åxå, annvänder tampong så det är inte urin, den luktar inget och det känns inte som flytningar men inte heller som vatten. Nån som har nån idé vad det kan vara?
    Brukar åxå få riktigt ont vid äggstockarna mellan ägglossning och mens, kan det vara vattencystor?

• Svar på tråden Konstig vätska i sammanband med mens
  • Anonym

ajj ajj ja tycker att du ska ta upp det med en läkare eller gå på vårdcentralen, med tanke på att hela operatören där inne är känslig..

annars kan du ju för ett par timmar använda bina o försöka uppskatta hur mycket "vätska" som kommer med blodet så du kan ge läkaren en uppfattning om hur mycket det rör sig om..

hoppas attd et slutar med mensen..och attd et bara kanske har med förlossningen att göra.

• Anonym

Hm....får ta och göra det

• stensaxpåse

Hej!
    Jag upplever samma som dig. Just en genomskinlig vätska liksom utöver mensblodet. Jag använder menskopp så det syns tydligt plus att den gärna läcker också. Jag har märkt att jag blir mkt mer svullen och samlar på mig vatten innan mens. Detta har kommit på senare år efter barn (är 44år) så jag har tänkt att det är denna vätska som kommer ut. Tig du kontakt med vården? Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Konstig vätska i sammanband med mens