• stina83

Hur gör jag för att bli gravid?

Ja som över texten lyder, fast jag vet ju blommor och bin biten=) men allt det där som folk köper till som man hör talas om! tex som rosen rot och grejor! var köper jag sakerna som kan göra att jag ska lyckas på vägen som kan förbättra mina förutsättningar? vi är inne på utredning men kommer inte att få remiss till klinik förns om ett och ett halvt år!! Så vill ha så mycket tips som helst för att underlätta vår resa dit! så att jag kan få hoppas lite ialla fall! Min fästman har dåliga små riddare så det är därför vi har på börjad utredning, kanske finns det något sätt som gör att han kan få lite fart på dem??
    Ja jag vill ha massa möjliga tips!! jag vill med kunna hoppas i alla fall, jag vill ha det där pluset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-06 20:06:38:
    Jo våran läkare sa att när vi får remissen så blir det linköpings klinikerna? någon som har vare där och kan säga något om dem!

• Svar på tråden Hur gör jag för att bli gravid?
  • stina83

Nej de har inte sagt något än! vi ska strax lämna in ytterligare ett sperma prov för att kolla och sen ska det bli samtal! så jag ligger lite lågt än så länge i och med att jag vill se vad läkaren säger!

• Cahela

Beroende på hur dåliga spermier han har så minskar ju chansen för er att lyckas hemma men däremot via IVF/ICSI kan det ju gå bra.

Jag tycker verkligen inte att du ska mixtra själv med bisolvon eller rosenrot för det kan ju försämra era chanser ytterliggare och det verkar ju som att det inte är dig det är fel på utan mannen och då beöver ju inte du göra så mkt.

Lycka till!!

• Cahela

det kan ju vara så att andra provet visar bra och då är ju allt ok.
    För oss så var det så att vårat första spermaprov var uselt men nr två var jättebra samt alla vi fått lämna inför de inseminationer vi har gjort har varit mkt bra.

Gå in under rubriken Manlig infertilitet ute i höger kanten här under svårt att få barn så kanske du hittar lite mer info.

• stina83

jasså fanns det en sån rubrik det visste jag inte!! när han försökte för några år sedan så lämna han in ett bra och ett dåligt!! men sen sökte de privat så vet inte om landstinget hade fortsatt och velat ha mera test!! men vi får se på det prov vi ska lämna in nu! fast sambon är la inte så pigg på att lämna prov men försöker att förstå att det är jobbigt men man lyckas ju inte redigt i ocg med att det är han som har felet!!

• Mumle

Om din man har dåliga spermier så rekommenderar jag insemination. Då plockar dom ut de bästa och ni har då lika stor chans som alla andra (med normala förutsättningar) att bli gravid. Annars är tipset att äta P-piller i 3-6 månader för när man slutar så blir den naturliga ägglossningen ganska kraftig, vilket gör det lätt att bli gravid (om man har normala förutsättningar), detta sa faktiskt min gynekolog till mig. Annars gäller det att ta Clear Blue för att se när det blir 2 streck, 36 timmar efter det ska ni ha sex för då är chansen maxad. LYCKA TILL!!!

• Cahela

vid dåliga spermier har man inte alls samma chans att bli gravid vid insemination som för de som har bra spermier...

• Cahela

vid för få bra simmare brukar klinikerna inte göra insem...
    men som en läkare sa: det behövs ju trots allt bara en simmare för att det ska bli ngt så man ska inte ge upp hoppet.

Är simmarna får få och av dålig kvalitet är det ju IVF/ICSI de brukar rekommendera.

• agnesan

Jag har hört att zink ska kombineras med folsyra för att spermiekvaliteten ska förbätras. Den kuren går min sambo på nu, han får ont i magen den stackaren man han biter ihop och kämpar på ändå

• stina83

har hört att zink kan ha den motsatta effekten om mannen inte saknar zink!! ska se vad sambon säger och vad läkaren säger!! ska snart få resultatet!! lämnar in sista provet nu på måndag och sen får vi se hur det ligger till!!

• Billan n

för mycket zink är aldrig dåligt, det kan inte bli FÖR mycket av det....

• cissi24

Hur länge har ni försökt???

• skatti

Stina83:Får ni remiss om 1 1/2 år? Står ni i kö för IVF, då eller? Fattar inte...

• stina83

nej jag vet inte så mycket heller! för att göra ivf så måste vi vänta 1 1/2 år men vad de gör under tiden vet jag ju ej!! hara bara föröskt ett halv år men vi vet ju sambons fel sen hans förra förhållande så det är därför vi fick söka så tidigt!!

Svar på tråden Hur gör jag för att bli gravid?