• grynis

Så lite grav.symtom...

Är nu gravid i 8.e veckan efter tre mf som tidigare slutat i v.5 och 6. Dessutom haft en mola som jag skrapades för då jag, i en normal grav. skulle ha vart i v. 9.
    Var på tidigt vul i tisdags, trodde aldrig jag skulle få se ett hjärta slå, men det fanns där och det slog!!! Vilken lycka!
    Frågade läkaren flera ggr om han verkligen var säker på att det slog och det var han Jag är inte lite nojig jag...
    Tar nu sedan v.4+3 progesteronvag. plus trombyl plus folsyra.
    Det som bekymrar mig är att de enda grav.symtom jag har..och har haft är att jag lite lättare kan börja gråta och att jag e lite, lite öm i brösten, ser ingen förändring i färg på bröstvårtorna. Känner inget i magen, dvs att det drar i livmodern eller så...Nån annan som är gravid i v. 8, men inte känner sig gravid. Visserligen är jag hårdare i magen än annars, men dessa få tecken jag har är jag orolig att det bara kommer från extra tillskottet av progesteron som jag tar. Snälla!!! Säg att det är nån fler än jag som känner så här...
    Mår dessutom inge illa...

• Svar på tråden Så lite grav.symtom...
  • lindaiv
    Kära grynis...... ***GRATTIS***

... & du jag är gravid i V14 nu å har knappt känt något. Alla dessa symtom som folk känner ska du inte lyssna på!!!! Du kommer å märka såsmåningom att mage växer .

MEN jag vet att det är jobbigt, jag har kunnat släppa symtom känningarna först NU, så hoppas du vet att inte alla har symtom, näst intill fria faktiskt

Kram å lycka till......
    Gravid & superlycklig!!!
  • Klunsan

Grynis: Luuugn, du är INTE ensam! Jag hade absolut nada känningar förrän strax före UL i v. 19. Liiite ömmande bröst men det var allt. Så var inte orolig utan gör som jag: NJUT av att du mår bra och ta vara på tiden
    Jag åkte påfoglossning för några veckor sen men det har repat sig med kalktabletter. Utom det så mår jag hiiimla bra fortfarande

• grynis

Tack Klunsan ochLinda
    Blev lättad av era rader!!
    Vill önska er oxå grattis och lycka till...skönt att kalktabletterna verkar hjälpa, Klunsan
    Ska fr.om. nu försöka se det positivt att jag mår bra

Kramar till er

• Klunsan

grynis: Klart du ska njuta så länge du mår bra Tänk om du legat på soffan med värsta illamåendet från morron till kväll *huva* Inte kunnat göra nåt pga illamåendet... Så NJUUUT av din tid som du mår bra för mår du bra så gör din lill* i magen det också

Kram & lycka till!

• peka15

Känner precis som du och undrar och oroar mig så in i bängen. Inte ett uns illamående. Fast jag vet att det kan vara så. Pyttelite mol i magen och det spänner jättelite i brösten nån gång ibland. Är i v6.

• elefanthonan

Jag har oxå mått onormalt bra under min graviditet,mådde bara illa de första tre veckorna,hade en period i v12 som jag var jättetrött,annars så har allt varit bra.
    Jag är nu i v.22+2,o har precis börjat känna lite sparkar,det känns jättehäftigt.
    Lycka till o njut av era graviditeter.

• rebekka06

Hej jag är också i vecka 8 och var i måndags och kollade på det lilla hjärtat som slår. Jag känner mig ena dagen gravid och nästa dagen har jag nästa inga symtom. Mår inte illa alls och mina tankar blir också....är allt bra? Symtomen varierar nog lycket och jag vill gärna bara känna positiva tankar och inga andra funderingar men hur? Har också haft ett mf och en ma. Och ahr lite svårt att tro bara positivt om det hela. Men vi får väl försöka tänka så här att så länge man inte känner smärta eller har någon blödning så är nog allt bara bra.. Lycka till i fortsättnignen. Kram!

Svar på tråden Så lite grav.symtom...