• Who am I

Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(

De ringde nyss från fertilitetsavdelningen och meddelade att mina blodprover (hormonprover) såg normala ut och de hade inte hittat någonting fel på dem. Det jag nu undrar är varför har jag inte fått mens sedan jag tog ut mina p-stavar för 10 månader sedan om ingenting är fel?! Ska iaf in på en undersökning om några veckor, vad kan de hitta för fel då tro? Jag är så nervös och less, hade de hittat någonting fel på mina prover hade jag kanske fått mediciner som får igång ÄL eller fått veta att jag inte kan bli gravid, oavsett hade jag fått ett svar och ett slut på detta. *ledsen* Nu vet jag bara att jag, hormonmässigt, är normal och att jag inte fått min mens!!!

• Svar på tråden Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(
  • StarDust84

Va skönt att du iaf vet vad som är feö, även om det inte är roligt att hormonerna inte är som dem ska. Ska ta å ringa till min barnmorska om min mens inte kommer innan helgen. Jag har inte prövat primolut-nor, visste inte ens att det fanns någon medicin så man kan få igång mensen eftersom läkaren på kk sa när jag var där sist, att det inte fanns något att göra om inte mensen kom. föstår inte hur man som läkare kan säga något sån om det inte stämmer.

Har inga barn sen tidigare, men jag vill gärna ha barn. Men allt känns ju lite hopplöst när man inte vet vad som är fel och när läkaren på kk inte heller kunde hitta något fel.

Dem tog hormonprover på mig när jag var där ca att dem skulle kolla ca sex olika saker men jag fick aldrig veta vad det var dem skulle kolla. Tog dem blodprov på dig när dem kollade hormonerna el?

Kram

• Marienil

Lustig läkare du hade ....

Jo blodprov har jag tagit 2 gånger.
    Jag vet inte riktigt heller vilka prov exakt dem har tagit

Hur länge har du försökt bli gravid då?
    Vi har försökt ca 10 månader nu. När man sitter såhär o skriver hur länge man verkigen försökt så inser jag att OM jag hade blivit gravid direkt så hade vi haft en liten nu....Tänkt alltså...

Hehe...

• StarDust84

Jo ja vet! En läkare ska väl ändå ge korrekt fakta. Tror jag håller mig borta från kk och sastar på en barnmorska på en vårdcentral istället, ellr är det bäst på kk tror du?

Haha näe det är ju inte så lätt för dig å veta vad jag tagit för prover Vet du om man kan ringa upp dit för att höra exakt vad det var som va normalt?

Jag och min sambo har pratat om barn några månader men vi har som aldrig riktigt sagt att "Nu ska vi försöka". Kan kanske säga att vi "låter naturen ha sin gång" fast det verkar ju som sagt inte som om den vill ha det .

Hoppas att du får ett litet frö i magen snart tänk då när du blir gravid så kommer du å sitta å skriva här med ett litet frö i magen

• Marienil

Jo jag antar man kan ringa och fråga vilka prover som är gjorda....det måste man ju kunna eller?

Okej så ni har inte försökt sålänge då...
    Jag tror ändå kk är bättre en en vanig barnmorska....men jag är inte helt säker!

Va gullig du är...."ett litet frö"..hihi...

• StarDust84

Jo jag tycker oxå att man borde kunna ringa å fråga...

pratade med min barnmorska idag och jag har fått tid där, dock inte förrän om vem ca veckor så då får jag se vad hon säger om man ska göra någon utredning osv.

Känns iaf som om man kommit ett steg på vägen iaf

Hur går det för dig då?

• Marienil

Nu har min sambo lämnat spermaprovet iaf, så vi väntar på svar från det. Sen kommer min doktor att utgå därifrån....antingen blir det förhoppningsvis pergotime för min del om nu sperman är ok, annars vet ja inte riktigt..

• StarDust84

Ah ok, hur lång tid tar det innan ni får svar på det då? Hoppas att allt går bra iaf och att ni får den hjälp som behövs så då har du snart en liten en i magen

• Marienil

Tack va snäll du är Detsamma!
    Jag vet dem som fått svar samma dag, men det beror väl på lite....Jag tror vi får svar efter dem har kommit fram till hur dem vill gå tillväga med vår utredning...Förhoppningsvis idag typ..*S*...Jag HATAR att gå och inget veta.

• StarDust84

Ah ok, du får ta å berätta när du fått svar så ja får veta jo jag förstår att det är jobbigt att gå och vänta, finns inget värre!

• Marienil

Jupp jag ska berätta!!

Jag HATAR att vänta...så segt.

Kram

• StarDust84

Låter bra det

Hoppas du får veta imorn ellr iaf i veckan!

KramKram

• Marienil

Sperma proven var normala!!

Nu har ja fått primolut-Nor utskrivet och ska invänta en blödning etfer dem, sen den 2:e november ska ja in på röntgen av mina äggledare. Sen blir det hormonstimulerande medicin

Hur går det för dej då?
    Kram

• StarDust84

Vad härligt att dem var normala!
    Nu går det framåt i stora steg! Bara en tidsfråga innan du har en liten i magen.

Jadu det går väl sådär väntar fortfarande på min tid hos BM ska ta å rinka KK oxå å höra om det går snabbare att få tid där.

Har haft någon form av mensvärk i två veckor nu och igår så började det blöda lite så jag får väl se om den kommer igång som en vanlig mens eller hur det blir. Känns lite dumt att tänka så men ibland känns det som om jag bara borde ge upp, eller så har jag bara en dålig dag

Svar på tråden Proverna var normala, vad är det för fel på mig? :-(