Ni som använder kondom
Hur noga är ni? Har ni alltid kondomen på hela tiden eller slarvar ni ibland? Vi är lite slarviga vi. (Inte bra, inte bra!) Har den inte alltid på men oftast åker den på när det börjar närma sej sprut dax.
Hur noga är ni? Har ni alltid kondomen på hela tiden eller slarvar ni ibland? Vi är lite slarviga vi. (Inte bra, inte bra!) Har den inte alltid på men oftast åker den på när det börjar närma sej sprut dax.
Håller med slarver. Vi tar på den när vi byter ställning så blir det inte något trist avbrott.
hmm alla andra killar man vart med har såna problem å få på den, så har liksom inte blivit på humör.
ganska avtändande...
Vi är supernog med kondomen. Har den på under hela samlaget, inget som stör varken mig eller min pojkvän. Har visserligen kört utan under första dagarna utav mensen. Jag vet att jag har väldigt lätt att bli gravid, blev det under tiden jag åt p-piller och ser inte det som ett säkert alternativ. Tryggt och bra med kondom. Plus att man slipper kladd i sängen
. Men måste dock erkänna att jag längtar till den dag då vi ska starta bebis verkstad och slänger undan kondomerna.
Vi är noga och använder den som man ska. Under alla år har vi bara slarvat två gånger och det var två dagar i direkt samband med att mensen tog slut. Vi gillar kondom och tycker inte att den stör. Den kan tom vara ett litet roligt lekinslag ibland.
jag kan bara svara här att vi gör precis som TS här. tycker inte där e nåt problem i det. vi gör så pgr av att jag inte tåler något preventiv medel o knappt tåler kådis och min gubbe tåler inte kådis. men för det så vill vi ju ha vårt lilla roliga....
Jag skulle inte slösa pengar på kondomer och sedan inte använda dem rätt, då gör de ju ingen nytta ;)
Används de inte rätt så ökar ju riskerna för graviditet dramatiskt.
Vi använder kondom "som man ska" för vi vill inte ha barn just nu. Jag tycker faktiskt inte det är så himla besvärligt. Det är bara lite tråkigt att avbryta för att den ska på men sexet känns jättebra både med och utan kondom.
Kan rekommendera kopparspiral till dem som inte vill ha kondom. Helt fritt från hormoner.
Den sitter alltid på! Vill inte riskera att bli gravid igen.
en liten tecknat filmsnutt som kan ge en del informatio om sådanthär. Lite väl amerikansk egentligen. Men underhållande...
flickerlab.com/html/portfolio_plannedParenthood.htm
Jag och sambon använder kondom men ganska ofta blir förspelet ganska hett och trots att vi båda vet att vi inte borde så har vi samlag utan kondom.
Kondomen åker på efter en stund eller så blir det avbrutet.
Vi brukar börja samlaget utan och sen tar vi på den någon gång "mitt i" eller mot slutet. Vi vet att är osäkert, men är beredda att ta risken. Det är större chans att det går för fästmön om en del av samlaget är utan kondom. Hon har gjort så med tidigare partners också och "klarat sig".
Vi slarvade en gång. Det ledde en alldeles underbar dotter
Som jag skrev tidigare så använder vi kondom men vi var jätte noga i början av vårt förhållande men speciellt efter att tjejen förespråkade säkra perioder har vi slarvat mer och mer vi startar nästan alltid utan kondom.
Efter som det är tjejen som har koll på sin cyckel så säger hon till om det är ok att komma i henne annars så säger hon att ta det försiktigt eller ta på en kondom .
Vi tar på den när det är dags att stoppa in. Använder den även analt så han inte får uvi. Egentligen är den praktisk med att slippa kladd men vi är inne på att hitta något annan preventivmedel.
Har kört med avbrutet i 11 år, dvs kådisen ligger i nån låda å dammar. Har inte blivit gravid
Vi slarvade, han är ett år nästa vecka.