• Adam2007

Någon som har haft ont i magen runt v. 12?

Hej!
    Jag befinner mig just nu i vecka 12. Fick någon slags magknip idag som bara blev värre och värre när jag rörde på mig. Satt jag ner kändes det okej. Sen när jag kom hem från jobbet la jag mig ner och efter någon timme kände jag knappt något i magen.
    Så himla konstigt, är detta normalt någon som vet?

Har gjort IVF så jag är nog extra orolig och känslig att någon ska gå fel. Sprang typ på toa varje timme idag för att se att jag inte hade fått någon jäkla blödning eller nåt... men nope!

Ska till MVC imorgon och träffa barnmorskan för inskrivning och blodprov. Ska prata med henne om det.
    Men jag kan bara inte sluta tänka på det, VAD var det som gjorde att jag fick så ont i magen????

Tacksam för alla svar jag kan få. :)

• Svar på tråden Någon som har haft ont i magen runt v. 12?
  • Sussela

Hej! I vecka 13 fick jag fruktansvärd magknip av nåt slag. Ringde gyn o dom sa att under vecka 12,13 & 14 så växer barnet väldigt mkt, vilket kan göra att man fåår så jätteont. Fast det kan ju givetvis bero annat oxå din smärta.

• Adam2007

Tack, Sussela! Ditt inlägg gjorde mig lite lättare. Självklart kan det vara något annat, hoppas inte det.
    Men det låter ju rätt så rimligt det du skriver att det växer oerhört mycket denna tid.
    Kram

• Mysan78

Jag har också haft / har ont i magen, men mina känns mer som kramper, eller som mensvärk. Har pratat med BM och de kallar detta för Växtvärk. Mycket som växer och rör sig därinne, allt ska ju få plats. Ibland har jag verkligen ont, detta förtfarande i V.15. Har gjort UL och allt är ok.

Svar på tråden Någon som har haft ont i magen runt v. 12?