• nojjan

Laktosintolerant = Barnlös

Hej!

Min mamma hade sett på tv igår att de som gått och varit Laktosintoleranta lång tid utan att veta om det, kommer bli barnlösa!! Att det hämmar fertiliteten på nåt sett!!
    Är det nån annan som sett det? *orolig*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-10 15:21:57:
    Jag har kollat upp detta nu på infomedica och det är GLUTENintolerans som innebär svårigheter att bli gravid...

• Svar på tråden Laktosintolerant = Barnlös
  • October

Har inte sett det, men har själv varit laktosintolerant (troligtvis) hela mitt liv och kom fram till det först när jag var över 20. Hade inga problem att bli med barn, fick dock ett missfall men sen blev Oliver till direkt efter det. Men det kanske är olika, men jag är iallafall ett bevis på att det inte behöver vara så. Lycka till.

• nojjan

Åh, det va skönt att höra!! Jag anar att jag är det nämnligen.. Men hur kollar de upp det? Blodprov eller?

• apeln

Hejsan!

Fick reda på att jag var laktosintolerant för två år sedan, har vuxit fram någon gång under tonåren på mig utan att jag reagerat. Jag är dock gravid nu, det var en välkommen "olycka" som vi redan nu älskar. Så det stämmer nog inte att det hämmar fertiliteten.

• CamoMillan

Är lactosintolerant, har vart den sen jag var10 år. Jag har 2 barn.

• nojjan

jag blir bara gladare o gladare!
    Men glukosintolerant är ger det samma symtom som laktosintolerant? Kan det va det mamma menade, men sa fel?

• nojjan

glukos.. *asg* Gluten naturligtvis! Jag har redan hittat svar...

Svar på tråden Laktosintolerant = Barnlös