• dream81

rosenrot ?!?!

Har hört att Rosenrot ska hjälpa till när man vill bli gravid...
    Har både läst att det hjälper o att det inte gör det...
    Så det e lite svårt när man inte vet vilket som stämmer.

E det någon som har provat eller vet något om det ??
    Eller vet något annat bra sätt.
    Hade varit en stor hjälp =)

• Svar på tråden rosenrot ?!?!
  • Flisan79

Nej...haha...hann inte, tänkte att det fick bli nästa sak att pröva. Vet inte om det fungerar men fick det rekomenderat på naturapoteket.

• Flisan79

Zinktabletter finns nog både på apoteket och på naturapoteket. Det ger snabbare och starkare spermier.

• SandraS

Okej, så alla andra tabletter tog ni varje dag från mens, och Bisolvon en vecka innan äl?

• Flisan79

Presic . Fast rosenrot och Bisolvon slutar man med vid ÄL. Rosenrot kan ge missfall om ägget fastnar och bisolvon är bara överflödigt när spermierna simmat upp ( man tar dem ju för att underlätta för simmarna så det inte behöver ta sig genom så segt slem)

• SandraS
    Flisan79: Ska inhandla allt detta (blir nog inte billigt) och göra ett försök Vet dock inte exakt när jag har äl, så jag får börja med Bisolvon lite innan för att vara på den säkra sidan, ska även köpa äl-test så att jag inte håller på med Rosenrot och Bisolvon för länge!
    Tack för att du tagit dig tid och svara på mina frågor

Och än en gång: GRATTIS!!! Glad
  • Flisan79

Tack igen och lycka till, tycker det bara är rolig att hjälpa till. Har ju som sagt själv försökt så himla länge så jag vet hur det känns. Fick min info om tabletterna här på FL och ser det som en plikt till alla barnlösa att dela med mig av posetiva erfarenheter. Som sagt LYCKA TILL!

• dream81

tack för tipsen "Flisan79" Ska testa det....
    Kändes dock lite rörigt att hålla reda på det.... =)
    Men det lät ju jätte bra !!

• Lycklig med Grodd

Fungerar rosenrot paa mannens sexlust ocksaa??

• xaxa

Är på försök 10 och provar Rosenrot denna månad. Bör ha ägglossning nu i dagarna är på dag 11 nu och fortfarande ingen stegring på ÄL-test. Måste dock säga att jag för det första inte fått ökad sexlust - snarare tvärtom, tyvärr. Känner dock inget särskilt gällande antågande ÄL. Känner mig dock hoppfull och är ingen skeptiker, vill verkligen att det ska funka med rosenrot!

• xaxa

Lyckig med grodd - Behöver män äta något för att öka deras sexlust? Inte min iaf..

• Billan n

Vill bara säga att rosenrot hjälper INTE........Läser ni på förpackningen så ser ni bara att den ökar koncentrationsförmågan osv....

• Jeanette

Jag blev gravid på fjärde kuren rosenrot!

Har inte haft egna äl sedan -97.
    Fick pergo o äl o blev gravid på 3:e kuren 2003. Matilda kom 2004!
    Fick pergo igen 2005 o plussa på 4:e kuren, tyvärr blev det ma i v.11 i mars i år.

Började med rr efter ma:et o fick äl redan på första kuren!
    Av "mig själv"!
    Tog progesteronprov som visade att ägglossningen tom varit rejälare än de jag haft med pergo!

Käka "Extra stark rosenrot" fr Green medicin. Tog 2st/dag fr dag.1 tom äl.

Klart att inte rr hjälper alla. Mig har det hjälpt!
    Är nu i v.9!

Lycka till alla!
    Kramiz

Väntar rosenrot bebis i april!
  • teresan

min sambo köpte rosenrot via någon telefonförsäljare utan att egentligen veta vad det var där följde med en liten broschyr om vad den verkar på och bla stod det att den stimulerar kvinnans menstruationscykel och ägglossning.....provar för första gången nu och sexlusten har i lalla fall ökat

• RIGMOR5

jag har ätit rosenrot denna månad och fått rejäl ägglossning..molvärk hugg och stickningar under äl..känt riktig skillnad..mot de andra äglossningarna..men sen vet jag inte om det funkar.. säkert olika..man måste ju prova..

• Billan n

Jeanette: är du säker på att det var rosenrot som gjorde så att du fick ÄL?????
    jAG hade själv oregelbunden ÄL så jag fick pergo utskrivet av min läkare ( tre kurer ) och skulle sen ha uppehåll med dom men det visade sig att jag inte behövde dom nått mer jag fick egen ÄL efter pergon så alltså var det dom som hjälpte mig

• Jeanette

Hej!
    Jag hade inte oregelbunden äl. Jag hade ingen äl alls. Inte utan pergo.

Har inga vetenskapliga bevis på att det är rosenrotens förtjänst men eftersom det ÄR dokumenterat sedan -97 att jag inte har egen äl så har säkerligen rosenroten spelat roll!

Visst kan det ha spelat roll att jag nyss haft ma.

Rosenrot hjälper säkert för vissa! Det finns ju en hel del här på fl som blivit gravida.
    Men som allt annat hjälper det inte alla... Tyvärr...

Grattis att du fått igång din kropp!
    Lycka till!

Kramiz

Väntar rosenrot bebis i april!
  • teresan

jag fick också kraftig äl är övertygad om att det var rr....plussade idag på BIM

• Gerbia

Hej!

Bra tips ska kanske också försöka testa Rosenrot efter era positiva inlägg. Man vill försöka med allt som kan funka. Kram Anja.

Svar på tråden rosenrot ?!?!