• peka15

Andra grav och jättelite symtom!

Äntligen gravid efter 8 mån försök och ett missfall. Borde vara superglad men är bara orolig. Känner nämligen så in i bängen LITE symtom. Andra barnet så borde det kännas mycket mer sa bm. Inte ett uns illamående. Förra barnet var jag iaf lite illamående. Pyttelite mol i magen och det spänner jättelite i brösten nån gång ibland. Är i v6. Man borde ju njuta, särskilt när jag har det så lindrigt, men jag bara nojas. Någon fler som känner så?

• Svar på tråden Andra grav och jättelite symtom!
  • FridaE

Jag har haft precis så. Mått jättelite illa, inga direkta symptom. Med sonen hade jag alla symptom i världen. Är i vecka 14 nu och har gjort 2 VUL och nu har jag slutat oroa mej, pyret lever ju och mår bra ändå!
    Jag tror inte du behöver oroa dej heller!

• AstridEster

peka15: jag är i samma sits som dig....gravid i vecka 6+0 och känner inte alls så mkt...jättejobbigt....graviditeten startade med illamående, spänningar i brösten och trötthet men har lanat av nu....har haft två tidigare MA så jag är jätteorolig...har bokat gyn-tid på torsdag så får jag veta om det finns ngt pickande hjärta där inne...../astrid

• Eliin

jag kan säga så här för att lugna er.... med min dotter började jag kräkas dag till kväll flera dagar innan BIM och sen fram till vecka 17 från morgon till kväll... Kunde knappt gå utanför huset utan att kräkas.

Denna graviditeten har jag inte mått illa alls.. inte haft ont i brösten förrens nu så jag har verkligen haft svårt att tänka mig att jag är gravid.

Nu är jag i vecka 23 och nu går det ju inte att ta miste på eftersom magen e stor och bebis sparkar för fullt

• gummisnoddas

Ingen graviditet är den andra lik! Njut av att du mår bra. Du ÄR gravid! Det ligger en liten en, stor som en ärta, i din mage Grattis!!!!

• peka15

Tack för alla fina inlägg. Är nu i v10 och något mer hoppfull. Har gjort ett VU och hjärtat slog!!! Kändes helt magiskt men fick samtidigt en flashback till förra gången när hjärtat inte slog. Sorgligt och vemodigt och lycklig på samma gång. Märklig känsla. Nu är det bara att ta sig igenom de kritiska veckorna 10-11 sen kanske jag kan slappna av något. Har fått lite mer symtom nu med trötthet och spänningar i brösten. Alltid något.

• peka15

Astrid-Ester, vore kul att höra mer från någon som är i samma vecka!

• stinaliza

Det tycker jag var konstigt sagt av din bm! Stämmer väl inte alls. Min kompis mådde mycket bättre sin andra grav och när jag var gravid förra gången (nr 2, sutade i ma) så sa bm bara att jag skulle vara glad som inte hade så mycket symptom!

♥♥ mamma till linus + krypet med b f 15 maj ♥♥
  • rebekka06

Hej.
    Jag känner igen dig idin oro.....
    Själv gått in i vecka 10 nu och jag har också jättelite symtom. Men jag har varit på vul 2 gånger redan och hjärta slår så det är väl bara att försöka njuta,men visst är det svårt när oron tar över. Har inget illamående alls, lite ömma bröst har jag iaf.... Har själv haft en ofostrig graviditet och ett missfall och som sagt så känner jag igen mig i din oro.
    Vi får försöka peppa varnadra. Kram och lycka till!

• knossan78

Hej tjejer !

Har precis fått en liten tjej via IVF. Ville bara berätta att jag förstår hur ni känner det. Jag hade väldigt lite grav symtom under min graviditet. Inget illamående, inga spända bröst osv. Var precis som er orolig att något skulle vara fel och att det skulle bli missfall när som hellst. Det är så olika vad man har för grav symtom. Min BM försökte lugna mig och säga till mig att jag inte skulle jämföra mig med andra, vi är alla olika.
    Snart sitter ni med en liten bebis i famnen.

Kram på er.

Svar på tråden Andra grav och jättelite symtom!