• Mysterious

Äter ni blodmat?

Typ blodpudding och blodkorv..

Själv ÄLSKAR jag blodpudding med rivna morötter och lingonsylt... Mmmm!

Nothing else matters...
  • Svar på tråden Äter ni blodmat?
  • Linda1976

Nej, jag tycker inte det är människovärdig föda, *RYYYS*

Det kommer aldrig över min tröskel!!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • CamoMillan

Väldigt sällan tyvärr. Jag tycker blodpudding är jättegott! Kanske skulle prova det på mina barn nån dag.

• Taggtroden

Nej, har aldrig tyckt om blodpuddning. Men blodbröd gillade jag förr. Nu är jag vegetarian så då äter jag inte sånt alls :)

• AnThor

tycker om blodpudding, även blodpalt och blodplättar, men det har jag inte ätit på många år då det inte är nått jag skulle göra själv.....

• Fru Kirta

Blodpudding och blodplättar är jättegott

• Liziz

Älskar blodpudding och min barnmorska sade att det var kanske tack vare att jag åt det emellanåt som jag slapp knapra järntabletter (vet inte hur många som behöver göra det, hade bra värden hela tiden). Godast är det med rårivna morötter och lingonsylt till, även bacon kan vara gott ibland med det salta mot det söta.

Blodkorv och -palt har jag aldrig provat, inte heller svartsoppa

• Anin4456

Jag äter blodpudding, blodpalt, blodpankaka.... mmmmm så gott så...

Ärlighet varar längst
  • TessaLisa

Jag äter blodmat. Vissa saker hellre än andra. Har lite svårt för blodkorv, men blodpudding och blodpalt är supergott! (speciellt när min faster gör _riktig_ hemmagjord blodpalt av färskt blod)

• Melisabeth

Åt förr, men efter mina år som veg. så gör jag det inte... ( inte veg nu alltså=) )

• Trynträ

Just ja. Paltbröd och fläsk äter jag ju också om än väldigt sällan. Paltbröd är jättesmaskigt som tunnbröd med messmör på. Då kan man nästan äta ihjäl sig.

• Trynträ

Så inälvsmat räknas dit också. Isåfall händer det att jag äter lever och leverpastej.

• kallebakom

ja tack ! tänkas skolans blodpudding dim stekte i ugn---mumms ! blir alldrig lika bra hemma men gott ändå

• matilda maräng

Ja, blodpudding äter jag ofta. Supernyttigt, superbilligt och supergott. Endast rårörda lingon till det. Mums!

Svar på tråden Äter ni blodmat?