• Nalle Puh73

Har ni kalsonger/trosor utan på blöjorna på era 1-3 åringar?

Använder ni underkläder på era små? Började fundera på om man brukar ha kalsonger/trosor utanpå blöjorna eller bara ha byxorna direkt. Hur gör ni??

• Svar på tråden Har ni kalsonger/trosor utan på blöjorna på era 1-3 åringar?
  • Licizzi

nej bara Up & Go blöja på..

• Lorina

Nästan bara blöjor, men någon gång när de har klänning har de fått ha trosor utanpå blöjan.

• Kia82

Har bara trosor över blöjan om hon har klänning på sig och inga strumpbyxor.

• bummis

När jag inte använder bodysar på min dotter utan tröja och byxa så har jag trosor på henne.Hon är 17 månader.

• astri

Trosor på Siri [1 år] om hon har klänning eller är "lättklädd" i t-shirt och blöja för annars så drar hon bara av sig blöjan.
    Inte om hon har strumpisar eller brallor.

• Shaymin

Nej, lilla K har aldrig haft ett par trosor på sig, det har funkat bra med bara blöja.

• wozzgirl

Nej bara blöja.. men i sommar har han gått med rumpan bar ganska mkt. Vi har varit ute på landet.

• Lovali

Om min son inte har body så har han underbyxor (babymodell, kan inte kalla det kalsonger...*S*)
    Det är mest för att hålla blöjan på plats bättre, mjukt o bekvämt för honom med tror jag.

/L

• hallonbåt

Trosor eller body under byxorna eller klänningen. Jag tycker det håller blöjan på plats lite bättre...

• Jennie med ie

Vi har haft bara blöja fram tills aldeles nyligen. Men nu hoppas vi att han snart ska vilja sluta med blöjan så han får kalsonger utanpå blöjan ibland, för att vänja sig lite.

• Snuva

Har haft "underbyxor" utanpå minstingens blöja på nätterna nu när det varit så varmt. Eftersom han sov endast i blöja kändes det bra eftersom han lätt får av sig blöjan annars... Men när han har kläder på sig har vi aldrig använt underbyxor.

• Evve

Om hon haj kjol eller klänning utan body brukar vi ha trosor!

• busmor

jag har i stort sett aldrig haft trosor/kalsonger över mina barns blöjor. Eftersom min dottr blev torr tidigt, tycker jag bara att det är störande att 86-92 underkläderna är blöjanpassade. Det ska bli skönt nu när jag kan börja köpa större storlekar både på underkläder och byxor !

• moi01
    wozzgirl skrev 2006-08-24 20:40:58 följande:

Nej bara blöja.. men i sommar har han gått med rumpan bar ganska mkt. Vi har varit ute på landet.

Om han går med rumpan bar kanske det vore dags att börja träna med att ha boxers/kalsonger? :D
  • linnéa001
    moi01 skrev 2018-05-27 21:43:50 följande:

Om han går med rumpan bar kanske det vore dags att börja träna med att ha boxers/kalsonger? :D

12 år senare har de nog lyckats få barnet att använda underkläder. Hur hittar man så gamla trådar?
  • moi01
    linnéa001 skrev 2018-05-27 22:10:49 följande:

12 år senare har de nog lyckats få barnet att använda underkläder. Hur hittar man så gamla trådar?

Jaa joo ha ha den e ju 12 år gammal bra point där du ;)
Svar på tråden Har ni kalsonger/trosor utan på blöjorna på era 1-3 åringar?