• Missne1

Reservplan

Sitter här och läser en massa inlägg från er alla som kämpar med barnlöshet. Själv börjar jag bli smått desperat och uppgiven, och det slår mig att ingen skriver nåt om adoption... Har ni det som backupplan, eller satsar ni allt på ett kort?

Fick tillbaka ett fryst ägg den 14/8, testade minus igår. Kanske lite tidigt, men ändå... Har haft mensvärk och smakat metallfolie i munnen ett tag, men det vekar som om kroppen bara driver med mig igen..! Fast det regnar inte just nu. Alltid nåt att vara glad för! ;)

• Svar på tråden Reservplan
  • LiMoFe

För mig är adoption ingen "reservplan" utan en mycket möjlig och verklig väg. Fast jag väljer att inte diskutera det speciellt mycket, då vi just nu vandra ner för vägen IVF och fortfarande hoppas att det inte är en återvändsgränd. Tror att de frågor och funderingar som man har skriver man nog mer i forumet för adoption.

• Jennie med ie

Som Jessan skriver: det finns ju särskilda rubriker om adoption och de flesta skriver nog mest om det där.

Sen hoppas jag att det inte är så många som har adoption som reservplan, utan som en annan möjlig väg till barn helt enkelt....

--> Grattis Simon 3 år idag!
  • Mirren

Funderar mycket på adoption men försöker att "ta en sak i taget". Vi har köpt ett "tre-pack" i Falun och kommer därefter få två försök här i Stockholm. Om det inte fungerar på dessa försök har vi bestämt att gå vidare till adoption.

Hoppas att FET går vägen för er och att ni istället får fundera över adoption som ett underbart sätt att få ett syskon till ert biologiska barn.

Svar på tråden Reservplan