• Lycklig med Grodd

HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!

Hur i alla glödheta skall jag kunna tränga bort önskan att faa barn?
    Jag slutade med p-pillerna för över 2 aar sedan.
    Har blivit gravid, men det har alltid slutat med MF.
    Min husläkare säger mig att min kropp förmodligen inte är redo än.
    han säger ocksaa att JAG inte är redo.
    Att det finns en anledning, varför jag inte blir gravid.
    En psykisk anledning menar han alltsaa.
    Han säger att jag skall sluta önska att jag blir gravid.
    Att jag skall tänka paa andra saker istället och jobba paa mitt förflutna och min barndom, för att öppna vägen för graviditeten. Detta är det tipps och de raad maanga människor ger mig. Men HUR skall gaa tillväga??
    Spelar verkligen min förbannade barndom en roll i att jag inte kan behaalla barnet????

Ich drehe bald durch!!!!

• Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!
  • skrattigtjej
    Lycklig med Grodd Offline

haha far ja fraga va du fick for tabletter ig
    Emmy
  • jansson77

Ville bara säga att vår ivf läkare säger att det är ingenting i själen som kan göra att man inte blir gravid.

Folk blir ju gravida i krig, svält, misshandel osv.

Lycka till!

• skrattigtjej

Jag tror de dar som doktorerna pasta..

tank inte pa de for psysket blockera beror pa att vi inte ska driva oss sjalva till varnsinne, att vi maste skylla pa nat... darfor blir de latt sa.. efersom de e mest logiskt..grrr

Emmy
  • Lycklig med Grodd

Tack för all uppmuntran. Verkligen.
    Naagra av era inlägg var riktigt roliga ocksaa.
    Ni ser, jag kan till och med skratta in i mellan

Efter en helknasig dröm där jag födde slemmiga djur istället för barn, säger t.o.m en av mina bästa vänner att "Det betyder att du inte är redo för barn än".

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Jag skall jädrar i det försöka finna ut vad den drömmen betydde!

• gummisnoddas

Har ej läst hela tråden, bara TS inlägg. Jag gav själv samma dumma "tips" till en kompis som försökte bli gravid för ett år sedan. Hon sa: "Det är ju som att jag skulle glömma bort mitt eget namn?" Så jag förstår verkligen vad du menar!!! (nu...) Dum doktor att säga så. Du borde bli tagen på allvar!! Själv blev jag oplanerat gravid... under en MYCKET säker period på månaden... och ett avbrutet samlag. Så kanske kan ni försöka att göra på något sätt som ni aldrig förr gjort! Under vetskapen att: Nu kan jag slappna av, för detta är inte ett bebisförsök eftersom jag inte KAN bli med barn just nu... Då kanske det händer!

Min man säger att jag är nummer två på 2006 år som blivit gravid på det här omöjliga visetFlört

Selma har mammas hjärta för alltid
  • Mumle

Lycklig med Grodd: pekar utredningen på att något är fel? stress kan påvkerka ägglossningen säger min IVF-läkare, annars har det ofta att göra med kvaliteten på äggen/spermierna/dessa två tillsammans för att det ska lyckas. Två år är lång tid... lider med dig och vet hur j-t det är (speciellt när alla glatt berättar att dom blev gravida "bara direkt").

• Lycklig med Grodd

Mumle: Det har inte gjorts naagon utredning, förutom koll med ultraljud och blodtest.
    Enligt blodtestet har jag ÄL och mina hormonvärden är helt ok.

Jag har bett min pojkvän att kolla upp sina spermier, men utav olika anledningar kan han inte det just nu...

• Mumle

Lycklig med Grodd: har du gjort kontraströntgen på dina äggledare? om man har sammanväxtningar där kan det sätta käppar i hjulet. Jag HOPPADES nästan att man skulle hitta nåt på oss när vi gjorde utredningen så att man hade en konkret utgångspunkt. Men allt är HELT normalt, fast fler barn verkar det inte bli...

• Lycklig med Grodd

mumle: Nej, naagot saadant har de inte gjort :-O

• Lycklig med Grodd

Jag har faatt tag paa adressen till en kvinnlig gynekolog. skall gaa till henne saa snart som möjligt.

Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!