Äntligen blev det ett + på graviditetstestet!!!
Vet ni vad....
JAG ÄR GRAVIIIID!!!!!
Det tog sig på 2:a enkelkuren pergotime med en ovitrelle ÄL-spruta! Vi har försökt bli med barn sen april -05 och nu fick vi äntligen vårt efterlängtade +
! Har hypotyreos och har äntligen normala värden med rätt medicindos, men fick ändå ingen ÄL. Tack och lov för pergotime!
Fick graviditetstesterna idag med posten och testade direkt, det blev positivt! Vågade inte lita på det riktigt, eftersom det var såna där billiga tester, så jag skyndade till apoteket för att köpa ett "riktigt" graviditetstest, clearblue. Testade direkt när jag kom hem, det blev ett tydligt +!!!
Nu blir det en liten bebis i maj!!!
Fast det var ju faktiskt 2 äggblåsor på VUL, fast en var lite mindre, så det finns ju faktiskt en viss möjlighet att det är tvillingar!
Åh, vad jag är glad! Har liksom känt på mig att jag är gravid,
har ju också haft stickningar, värk och hugg i magen. Har även haft ont i brösten och ömma bröstvårtor.
Men fortfarande finns en liiiten rädsla att det ska vara ÄL-sprutan som gör att det är +, men enligt ÄL-testerna som jag fortsatt ta efter ÄL så ska sprutan ha gått ur kroppen för flera dagar sen. Hade ju BIM imorgon eller i övermorgon. Tog ÄL-sprutan förrförra tisdagen och den ska enligt FASS gå ur kroppen helt på högst 10 dagar, och det har ju gått fler dagar än så.
Hoppas nu allt går vägen och att lilla pyret vill stanna kvar där inne.