• Lady Bling

Äntligen blev det ett + på graviditetstestet!!!

Vet ni vad.... Flört

JAG ÄR GRAVIIIID!!!!!

Det tog sig på 2:a enkelkuren pergotime med en ovitrelle ÄL-spruta! Glad Vi har försökt bli med barn sen april -05 och nu fick vi äntligen vårt efterlängtade + Skrattande! Har hypotyreos och har äntligen normala värden med rätt medicindos, men fick ändå ingen ÄL. Tack och lov för pergotime! Skrattande

Fick graviditetstesterna idag med posten och testade direkt, det blev positivt! Glad Vågade inte lita på det riktigt, eftersom det var såna där billiga tester, så jag skyndade till apoteket för att köpa ett "riktigt" graviditetstest, clearblue. Testade direkt när jag kom hem, det blev ett tydligt +!!! Skrattande Nu blir det en liten bebis i maj!!! Glad

Fast det var ju faktiskt 2 äggblåsor på VUL, fast en var lite mindre, så det finns ju faktiskt en viss möjlighet att det är tvillingar!Räcka ut tungan

Åh, vad jag är glad! Har liksom känt på mig att jag är gravid,Glad har ju också haft stickningar, värk och hugg i magen. Har även haft ont i brösten och ömma bröstvårtor.

Men fortfarande finns en liiiten rädsla att det ska vara ÄL-sprutan som gör att det är +, men enligt ÄL-testerna som jag fortsatt ta efter ÄL så ska sprutan ha gått ur kroppen för flera dagar sen. Hade ju BIM imorgon eller i övermorgon. Tog ÄL-sprutan förrförra tisdagen och den ska enligt FASS gå ur kroppen helt på högst 10 dagar, och det har ju gått fler dagar än så.

Hoppas nu allt går vägen och att lilla pyret vill stanna kvar där inne.

• Svar på tråden Äntligen blev det ett + på graviditetstestet!!!
  • Lady Bling

Tack så mycket Caribe och Tana! Skrattande

• Bubica

Stort grattis, hoppas på en liten snart jag med...

• Petraplutt

åh så skoj! En pergopingla va?? GRATTISSSSSSS!Skrattande

• Mia7676

grattis på er!!!! gud vad kul!

• blondi75

Stoooort grattis vännen!! Jag har oxå tagit pergo o för nån dag sen tog jag ovitrellespruta. Gjorde likadant i feb o blev gravid (slutade dock i ma). men efter att ha läst ditt glädjeresultat känner jag maj väldigt hoppfull!!
    Än en gång-stort grattis o lycka till!

Ps de hormoner som finns i sprutan SKA vara ute ur kroppen nu.

• blondi75

Just det,när började du känna att du hade ömma bröstvårtor? Asså hur långt efter ovitrellesprutan?

• Lady Bling

Tack så mycketKarinoAlex, Bubica, Petraplutt, Mia7676 och blondi75! Glad 

Petraplutt: Ja, en pergopingla som plussat! Skrattande Åh, vad glad jag är att pergotime finns! Glad

blondi75: Började nog känna att jag hade ömma bröstvårtor kanske 8 dagar efter sprutan, är inte helt säker, men hade haft det i flera dagar innan jag gravtestade. Glad Hoppas verkligen att allt går vägen nu, blir lite orolig nu när jag läser att du fick ma efter pergo+ ovitrelle. I vilken vecka fick du ma? Vill ju att lilla pyret ska stanna kvar där inne. Stort lycka till till dig, håller tummar och tår att allt ska gå bra denna gång!

Håller tummarna för alla er som fortfarande kämpar för att få +!

• Petraplutt

Fragglan: Kul att höra! den hjälpte ju mig med, thank god for pergo LYCKA TILL!!

• blondi75

Hajhaj vännen!

Jag tror ente att ovitrelle spruta o ma går hand i hand-så oroa daj ente för det. Det var bara ente min tur då .. Jag fick dock flera stora cystor efter att jag blev gravid o det vart ente skönt. Min läkare sa att det bara kunde vara för att man blev gravid men en annan läkare sa att det kan bero på hormonerna i pergo o ovitrellen.. Ok så du blev ente öm i bröstvårtorna förrän efter 8 dagar. Jag tog min spruta i onsdags 30 aug o redan i fre/lör så blev jag jätteöm i dom.. men det kan ju bara vara att jag reagerar på sprutan..

Jag har lagt till denna tråd i favoriter o hoppas att jag får följa daj här..
    Kramar

• blondi75

Ps .var i vecka 7 + nåt.. vid ma

• blondi75

Hajhaj fragglan!

hur e det med daj? e allt bra? kramar

Svar på tråden Äntligen blev det ett + på graviditetstestet!!!