• Sing Star

Present till en kille som lägger fram doktorsavhandling

Min kompis sambo disputerar snart och jag behöver lite tips på vad man kan köpa i present. Någon som har någon rolig idé som inte kostar allt för mycket (max 500 kr)?

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden Present till en kille som lägger fram doktorsavhandling
  • Carrrie

Kan ni gå ihop med någon/några? Jag skulle satsa på någon upplevelse eller liknande. Vi gav bort en luftballongtur och champagne till några kompisar. Andra ex. massage, gocart.

Presentkort kanske? Ikea, åhlens mm

En bok, som Aaliyah skrev, som ni kan skriva en liten hälsning i.

Nu kommer jag faktiskt inte på nåt med. Lite svårt när man inte vet vad det är för nån slags person.

Lycka till!!!

• Cynips

När jag disputerade fick jag:
    whisky
    whisky
    whisky
    bok
    bok
    osthyvelset
    whisky
    vin
    kontanter
    ful konst
    vin
    och så ännu mer whisky

och så naturligtvis massa blommor med kort

Ja, jag tycker om single malt whisky och fick i prisklasser från 500-900 och var helt nöjd med det. Böckerna var bra och hade dessutom någon slags anknytning till vad jag disputerade i.
    Om du inte kommer på någon jättebra present så är det alltid uppskattat att säga något under middagen om man känner personen tillräckligt bra och inte är alltför försagd.

Svårt att säga något generellt. Personer är ju så olika.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Duh....)
    Anonym (Wtf) skrev 2026-04-15 17:35:23 följande:
    Han disputerade för 20 år sedan så detta är bara ett sätt för dig att göra reklam för dina egna ekonomiska intressen.
    Känner du dig begåvad när du citerar otillåtna länkar och gör reklam åt idioterna själv?

Bara anmäl istället...
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Duh....) skrev 2026-04-15 20:16:51 följande:
    Känner du dig begåvad när du citerar otillåtna länkar och gör reklam åt idioterna själv?

Bara anmäl istället...
    Klantigt av mig. Har anmält mitt citerade inlägg.
Svar på tråden Present till en kille som lägger fram doktorsavhandling