• Pigeon

    Barn födda september 2003 - DEL 3

    Synd att FL bara stänger vår tråd hela tiden... vi gör väl ett nytt försök.

    Detta är alltså en tråd för föräldrar till septemberbebisar från förra året, där vi kan utbyta tankar och funderingar med mera.

  • Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3
  • AnnaGabrielle

    Hej! va mysigt med en tråd för sep-03 bebisar. Nog för att jag börjar inse att sonen inte är nån bebis längre utan en liten kille ;) Axel är född 27/11 -03, han är ca 83 cm lång och väger väl ca 10-11 kg. Han har gått på dagis sen veckan han fyllde ett, dock bara 3½ timma i veckan och han stormtrivs vi väntar en lillebror i Februari och då får Axel var hemma igen, i alla fall i början.. Kram på er!

  • Sunnie G

    Hejsan!
    Liam har en kusin som är ett halvår äldre än honom och jag (mamma) har en kusin som är 2 månader äldre än honom. Han har jätteroligt med dem.

  • Pigeon

    Singoalla - Ja det kan jag förstå, vi har sån tur att vi kan vara hemma båda två den första tiden eftersom Isaks pappa har kvar sina 60 dagar och jag har också kvar dagar, så då kan pappan ta ut föräldrapenning för Isak samtidgt som jag tar för bebisen och sen tvärtom... det ska bli jätteskönt!

    Vilken tur att ni har dagis så nära, våra grannar måste ju åka 15 min med bil för att komma till sitt, verkligen inte så kul att göra två ggr per dag med en bebis! Så det alternativet är uteslutet för oss.

    Ha det gott allihop och hoppas era septemberbarn mår bra! -KRAM-

  • Mys mamma

    Imorgon är det dax för 15 månaders kontroll. Ska bli kul å se hur lång tjejen är. Har lite problem med att hitta passande längd på byxor just nu.

  • Sunnie G

    Lägger till Liam på listan 12 september

    Datum:
    1
    2 - Liisa (Curlissa)
    3 - Smilla (Smillasmamma), Hanna (Maria G)
    4
    5 - My (Mys mamma)
    6 - Isak (Annassmåälsklingar)
    7 - Jonathan (Maria)
    8
    9 - Clara (dofsan)
    10 - Isak (Jemima), Pontus (Llina), William (Sussie73), Anton (mamma jenny)
    11 - Ida (MammaFluff), Gustav och Martin (Maria JL)
    12 - Axel (Nilla73), Hugo (Hugos mamma) Liam (Sunnie G)
    13 - Nathalie (Annelie78)
    14 - William (willis mamma)
    15
    16
    17 - Sofie (sibbi)
    18 - (Singoallas son), Loke (Lokes Mamma)
    19 - (mymmlans son), Wikira (apsu), Sebastian(vimsa)
    20
    21 - Linn (SaraMara)
    22 - Thea (trean)
    23 - Emilia (Soffie)
    24
    25 - Tycho (Ulli)
    26
    27
    28
    29 - Klara (starless)
    30 - Liam (Pompens mamma)

  • Soffie

    Kul att den dök upp igen!!
    Emilia börjar prata mer igen. Hon säger mamma, pappa, mofa, tack tack, uppa, hoppa, dää, titta, gunga, välling katt mm..
    Hon klätrar upp i soffan men inte på anndra möbler som tur är!
    Hon är blyg när hon träfffar andra men det går över efter 10 minuter.
    Hon väger säkert 11kg och ca 75-78cm lång. Hon va 75 när hon va 1år.
    Har köpt ett kök till henne i julklapp.
    Nydligen tog hon ett godispapper från golvet gick ut i kökrt och slängde det i soptunnan!!! Blev förvånad!!!
    Hon gillar katterna och att stoppa mynt i spargrisen.
    Emilia har 5st tänder. Inte så många...
    Hon är mer kräsen med maten just nu
    pulkan va kul men nu är det ju barmark. Dasa är super roligt!! Hon tycker faktiskt om att borsta tänderna.
    men arg kan man bli som tusan!!!!!

  • Lokes Mamma

    Hej
    Här kommer lite uppdate om Loke
    Han pratar som bara den nu... massa ord. han säger, mamma, pappa, katten, välling, hundis eller dis-dis (hans gossenalle), moffa, mommo, tonte (tomte) mus, (har en liten prydnadsmus i vårat jullandskap) pela (spela på speldosan eller spela musik) där, titta, kom, at (mat) macka, bada, kolla, öja (blöja) ket (paket, han får en från en julkalender varje morgon)
    Han förstår mer än han kan säga så jag kan prata med honom tex om han tar en sak han inte får ha så kan jag säga att han skall lägga tillbaka den o då gör han det. när jag säger att vi skall elda (har braskamin) så hämtar han vedpinnar o ger till mig, kan killar mig på ryggen om jag ber honom, om han är hungrig så går han till kylen o knackar på dörren, ja det är mer men det skulle ta en hel evighet o skriva
    han kan rörelserna till imse vimse spindel, i ett hus i skogen slut och en kulen natt.
    kan dricka ur glas själv o kan äta själv fast det blir lite kladdigt.
    han har 16 tänder, 8 uppe o 8 nere
    han har gått sen han var 10 månader
    han är 88cm lång o väger ca 12,5 kg
    han går o lägger sig kl 20.00 o sover hela natten o vaknar vid 8.30
    jag har nog världens snällaste unge, tycker jag i alla fall, han e alltid glad o får mig o skratta flera gånger om dagen. han e nästan aldrig sjuk, några förkyldningar har han haft men ingen riktig sjukdom som jag behövt söka läkarvård för.
    jag är världens lyckligaste mamma till en sån go liten kille som Loke

    ha det bra alla lyckliga mammor o må bäst
    va rädda om varandra
    kramar i massor

  • Smillas och Mauritz mamma

    I veckan fick Smilla sin första tand...har nu feber och gråter massor - hela överkäken ser svullen ut. Stackars liten!!! Och stackars oss som inte fått sova nå´t inatt...!
    Annars har Smilla börjat på dagis för 3 veckor sedan och det har gått jättebra. Hon leker, äter o sover och jag behöver inte oroa mig när jag är på jobbet.
    Hon pratar mer också; välling, vovve, bil, barbapappa o barbamamma (!).
    Hoppas vi får en vit jul så vi kan vara ute o leka med barnen!!!

    /Maria

  • apsu

    hej hej

    wikira har börjat prata mer och mer nu. hon försöker i alla fall härmar efter.
    äter själv gör hon riktigt bra. och nu dricker hon ur riktigt glas när hon äter middag.

    när hon inte får som hon vill så slänger hon sig ner på golvet och bankar i huvudet. inte så kul att titta på. det gör ju ont i mitt huvud bara av att se henne. men det ska hon väl sluta med när hon inser att det inte hjälper

    den 17 januari ska wikira börja på dagis. då är hon ca 16 månader.
    jag är lite nervös över hur det ska gå men det blir nog mest jag som tycker att det är jobbigt

  • apsu

    hej hej

    wikira har börjat prata mer och mer nu. hon försöker i alla fall härmar efter.
    äter själv gör hon riktigt bra. och nu dricker hon ur riktigt glas när hon äter middag.

    när hon inte får som hon vill så slänger hon sig ner på golvet och bankar i huvudet. inte så kul att titta på. det gör ju ont i mitt huvud bara av att se henne. men det ska hon väl sluta med när hon inser att det inte hjälper

    den 17 januari ska wikira börja på dagis. då är hon ca 16 månader.
    jag är lite nervös över hur det ska gå men det blir nog mest jag som tycker att det är jobbigt

  • Lokes Mamma

    hej alla september mammor
    hur har julen varit?? här var det fullt ös från morgon till kväll. loke fick hur mycket julklappar som helst. kvällen slutade med magknip så jag fick gå runt o bära på honom hela tiden tills det släppte. han vart inte så glad. det gick jättebra när tomten kom men ville inte sitta i tomtens knä.
    nyårsafton gick sådär bra. han var jätterädd för smällarna o grät mest hela tiden så vi fick gå in. men när vi såg dom i från fönstet gick det bra då kom det till och med wow....
    hur gick det för era små???
    kram

  • Mys mamma

    Hejsan alla...
    Julen gick hur bra som helst. My blev alldeles tokig när hon såg alla paketen. Visste inte riktigt vilket som skulle slitas upp först =-) Tomten tittade hon lite undrande på för hon kände nog igen morfars röst bakom skägget och alla konstiga kläder.
    Nyår gick oxå bra. Hade hörselskydden på medans fyrverkerierna fyrades av. My tittade bara litegrann, hon var väl för trött kan jag tänka mig.

Svar på tråden Barn födda september 2003 - DEL 3