Kizen skrev 2006-09-20 01:23:47 följande:
Jag hoppas på som så många säger att andra förlossningen blir mycket bättre (om jag inte då får vidöppet igen).
Födde min son i april i vidöppen ansiktsbjudning och det var ingen dans på rosor. Krystvärkar i 1 timme med 2 Bm på magen och en läkare som misslyckade först med kiwiklocka sen med tång och sist på 3 försöket med sugklocka och klipp på 7cm så kom han ut. Han hade kommit lite snett ner vilket gjorde allt ännu svårare att få ut. Han vägde 4025g med huvudomfång på 36,5cm. De sa att jag gjorde ett bra jobb men i det hela så verkade de coollugna och att det var ju en normal förlossning. Inga problem och jag som då knappt vågade säga nåt om hur hemskt det var hade ju inget att jämföra med.
Det värsta jag någonsin upplevt och mår idag fortfarande dåligt när jag tänker tillbaka.
är jag den enda som inte kan glömma smärtan? och hela den negativa upplevelsen? Får hela tiden höra: "så är det att föda barn" "det ska göra ont vettu" osv osv...
trodde helt klart att jag inte skulle överleva....
Jag har inte fött barn än så vet inte men tänket att kanske barnmorskorna / läkaren kanske inte förstod hur ont du hade när du inte kommunicerade det? Tänker att du kanske skulle erbjudits snitt annars.. I vilket fall så kan du nog få igenom det för en framtida förlossning om du haft en så traumatisk upplevelse. Men jag såg nu att inlägget var väldigt gammalt så du har nog fått de barn du skulle ha vid detta laget :)