Flizan30 skrev 2006-11-08 14:02:49 följande:
Idag var vi p 10 mån kontroll med flickan. Hon var 67,5 cm alltså två kurvor under medel. Vad bra att hon har vuxit sa sköteskan(hon var 65 på 8 mn kontrollen(d ocks tv kurvor udner medel) Sedan blev vi skickade till östra för utr. men när vi var dem och hon mättes så fick dem det till 68 cm(8 mn). och d tyckte dem inte att det var så farligt. för d låg hon bara en kurva under medel. men nu idag så var hon bara 67,5 så det mste ha blivit lite fel på mätningen vid östra. I tjejens papper från östra så står det: Då isabella är välmående, uppvisar normala prover och då vår längdmäning(68cm) inte tydligt visar längddeviation tillrådes expektans med besked till mor att väga/mäta isabelle som vanligt via BVC och vid behov ta upp utredningen via XXX BM. Dem prover som togs var gluten och andra födoämnen. Hur tolkar ni detta? På BVC sa dem bara att eftersom dem har tagit matallergitester så är allt ok. Jag är typ 154 och jag var längre än isabella i den åldern. Lite orolig blir man ju. Finns det några andra tester som bör kollas. Ex så bajsar hon ca 3 ggr per dag är det normalt?
konstigt att de blir utredning för min minsting va vi 10månader exakt som din dotter 67,5cm och de e bara *helt normalt här* vägde 7850g då..
Nu va hon på 1årkoll va 70cm väger 7990g och de e oxå helt *normalt* förstår mig inte på bvc