• Ofie

Hur mår ni?

HEJ!

Testade + i onsdags efter vår första FET. Det var helt underbart men nu är det annan oro som satt in. Jag tycker mig läsa mig till att ha alla symtom för på G till missfall. Därför vill jag veta hur ni som precis + mår?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur mår ni?
  • VitaRosen

Hej Ofie!
    Jag har precis fått plus och har ont i magen så jag är själv rädd, vågar inte ens registrera min graviditet än. Har fått missfall en gång förut och då kändes det så här. Det känns liksom som om jag har ont i äggstockarna men det går över när jag äter, svullna och ömma bröst har jag också. jag har en vän som har berättat för mig att det gjorde ont i magen för henne också i början av hennes graviditet och att hon var helt säker på missfall och allt gick bra! Hade det inte varit för henne så hade jag haft panik. Tror att det tyvär bara är att vänta och se. har du också ont i magen?

• Ofie

Hej vitarosen!

Jag har ont i magen från och till, hade mer ont förra veckan än nu. En svårbeskrivlig känsla men det är som ett streck som gör ont precis i slutet av magen (ungefär vid troskanten, svårt att förklara)och ibland strålar smärtan neråt. Fick ont nu bara för det! Jag har även en fruktansvärd huvudvärk sedan i onsdags och har en sån fruktansvärd trötthet. Fy den här tiden fram till ultraljudet är ju bra mycket värre än ruvningstiden. Känns som om jag håller på att bli tokig. Har jobbat veckan ut men idag är det bara soffan som gäller.

• VitaRosen

Svårt att veta om vi känner samma sak men jag har ont i nedre delen av magen som du. är jämt trött så det är svårt för mig att säga om det är någon skillnad.
    Får jag fråga, det är lite pinsamt men jag har läst någonstans att sex kan framkalla mf. När jag fick mf sist så började jag blöda precis efter det. Var inne på din sida och såg att ni har försökt ett tag. har era läkare sagt något om detta? Själv så har jag pcos och har försökt ca ett halvår med hormon tabletter och jag känner att det inte är någon som tar min oro på allvar och alla bara säger att det kommer att gå bra, men hur vet man det?
    jag vill att fröet skall leva!!!

• Ofie

HEJ.

Nä, vår läkare har aldrig nämt att det skulle vara någon risk att ha sex. Han avrådde hos dock till att ha det första gången vi gjorde en IVF men då bara första veckan efter återförandet. Efter det förstod vi det som om det var lugnt. Nu resulterade dock IVF inte till något men,men. Gjorde du en FET eller IVF nu? När plussade du? Vi plussade i onsdags den 6/9, exakt 2 veckor efter återförandet av frysta ägg (2st), så det är ju så himla tidigt ännu......

• VitaRosen

Jag har gått på en tablettkur som heter pergotime som framkallar ägglossning då jag inte/sällan har någon själv. Plussade igår vilket är exakt 2 veckor efter äl. vad är en FET? har inte sett den förkortningen förut.

• Ofie

HEJ!

FET är en förkortning av Frozen Emryo Transfer. Ägg som ser bra ut efter en IVF förutom det man sätter tillbaka då fryses ner. När vi gjorde vår IVF återfördes 1 ägg och vi fick 4st till frysen. Det här var vår första FET och de var tvungna att tina upp två. Det första hade inte den bästa kvalitén därför tog de fram ett till men båda var acceptabla så de satte in båda efter att ha frågat oss såklart.

• VitaRosen

Oj! du var uppe tidigt ;) Hur mår du idag?. Har du varit inne på tråden "En fråga till er som är/har varit gravida". Där står det om blivande mammor som också har haft ont i magen och allt har gått bra!
    Hjälper lite, fast jag vet ju att det inte alltid går bra ändå. Det värsta är att man känner sig så maktlös tycker jag.
    Tack förresten för förklaringen!
    Duktigt av dig att jobba veckan ut också! jag både jobbar och pluggar men kände i torsdags när jag börjde få ont att jag psykiskt inte pallade mer och struntade i en eftermiddagsföreläsning. Gick hem och gömde mig under en filt med en bok. Jobbade lite på fredag förmiddag men sedan så åkte jag hem.

• Ofie

Idag mår jag såååå mycket bättre. Låg nästan hela dagen igår och gick och lade mig väldigt tidigt så idag känner jag mig något sånär pigg. Har mer ont på vänster sida (om man tittar ner på magen uppifrån), har varit inne på andra sidor och där står det att det kan göra ont i den trakten eftersom livmodern växer. Tyckte det var en ljusglimt i all orolighet. Jag kan inte helt bara släppa min oro men ska försöka tänka lite mer positivt.

• BEJA

Hejsan!
    Vill bara tala om att det är MKT vanligt med mensvärksliknande smärtor i början. Jag var själv fruktansvärt nojig i början..hade ont i nedre delen av magen..men fick det förklarat för mig flera gr om att det var "supernormalt". Det satt bara i två-tre veckor..men det där kan vara olika från person till person. Annars så kände jag av en "sjuklig" trötthet i början o ömmande bröst. Men detta satt också bara i ett litet tag. Men somsagt jag förstår alla som är orolig, det kan jag vara fortfarande..men för var vecka som går så kan jag slappna av mer o mer..o njuta av graviditeten.
    LYCKA TILL!

• VitaRosen

Ofie: Skönt att höra och som Beja sa att ha ont är tydligen ganska normalt!

Beja: Tack för ditt inlägg, det hjälpte!

• trötter22

man har ont i magen för att livmodern töjer sig. det är som trådar där inne som töjer ut. o rör man sig så får man ont för trådarna drar...hoppas ni fattar vad jag menar. e själv i början av graviditeten o har ont ont ont.

• VitaRosen

Hur länge har man ont då! Jag är inte ens illamående har bara ont, precis som sist då fröet inte ville vara kvar....

• tejej

Vita rosen: förstod att du stimulerats av pergo och det har jag med och plussade i fredags efter första kuren. Tjohoo!
    Jag var aldrig på ultraljud under pergobehandlingen utan kom istället på blodprovstagning för att se om jag hade haft äl.ÄL råkade bli dagarna efter povtagningen, så det visade givetvis inget.
    Nu ska jag till gyn på tisdag, men är lite oroad över att jag blivit överstimulerad eller att ägget inte blev bra av denna ganska "oövervakade" pergokur. Är helt enkelt rädd att min graviditet inte haft de bästa förutsättningarna. Det är ju så mkt som ska till för att få en livskraftig befruktning!
    Låter det flummigt?

• Ofie

HEJ!

Tack så hemskt mycket för ditt inlägg BEJA. Nu känns det genast bättre. Hade idag bestämt mig för att inte vara så himla orolig utan ta det som det kommer. Har ju också läst på sidor som handlar om graviditet att det är livmodern som håller på att töjer sig. Jag tror man är extra nojjig just för att vi inte har fått vår "graviditet" serverad. Vi är väl vana vid nederlag, väntan och misslyckanden. Men nu jävlar!! Vi som testat + måste njuta av detta och vara glada!!!!!

KRAMISAR till er alla

• VitaRosen

Fick mf i onsdags! Var på semester i Aten när det hände och har därför inte kunnat svara.

Svar på tråden Hur mår ni?