• engel

Operation och lyckad ivf?

Hej!
    Någon som har opererat bort sina skadade äggledare och därefter lyckats med ivf?

Kram Engel.

• Svar på tråden Operation och lyckad ivf?
  • stin a

Hejsan Engel.
    Det går i princip hur bra som helst att vara utan äggledare och göra Ivf.
    det ska inte påverka något.Oddsen är dessamma kan man säga..Själv har jag inga äggledare då dessa är bortopererade och vi lyckades på första Ivf-försöket och en äggstock är bortplockad också.
    Så du behöver absolut inte oroa dej.
    Kram!

• Samla

engel: jag opererade bort min skadade äggledare, men det var bara för att på vul såg det ut som det var vätska i slutet av äggledaren som ev kunde droppa ner till livmodern och därmed ändra klimatet (och därmed försvåra för äggfästningen). Men som Stina68 säger skall det inte annars påverka. Vi lyckades också på första förssöket. Lycka till!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • BEJA

Hejsan!
    Jag har opererat bort en äggstock o har i stort sett stopp i båda äggledarna. Var "dömd" att ej lyckas på egen hand. Genomgick 4 st ivf-behandlingar som misslyckades..men efter sista försöket så lyckades vi på egen hand månaden efter. Så ingening är omöjligt
    Lycka till!

• stin a

Hejsan BEJA.
    Det var en fantastisk solskenshistoria.Jag fick rysningar när jag läste den.
    Gud i himmelen vilken lycka för er med tanke på ert utgångsläget.
    Kram!

• Samla

Va roligt Beja! Då kanske det blir en liten här också helt plötsligt!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • engel

Hej!
    Tack så hemskt mycket för era svar. Jag har precis som du beskriver Samla. En äggledare har redan tagits bort eftersom den var vätskefylld men tyvärr har vätskan nu hamnat i den äggledaren som jag har kvar. När jag fick "domen" så kände jag inte mig mogen för att ta det beslutet, 25 år och steril.
    Kram

Svar på tråden Operation och lyckad ivf?