• arne

Febrig vid mens

Undrar lite kan man känna sig febrig innan mens(BIM om 6 dagar). Har låg temp i vanliga fall, men nu har den ökat en grad, har också lite lättmolande värk ut i höfterna från livmodern ut i ryggen(brukar jag inte ha innan mens) ja, det är svårt att veta. Kommer inte ihåg hur det var sist. Känner mig helt varm i huvudet, har oxå haft huvudvärk när jag vaknat om morgonen i några dagar.

• Svar på tråden Febrig vid mens
  • Moppy

jag har liksom feberömhet i huden. vet inte om det hänger ihop med en ev graviditet. jag har inte tetat plus ännu dock....

• Dubbelwe

Men herregu. Jag har suttit i dagarna två och undrat varför jag känner mig så febrig? Frusen och lite öm i huden till och från...
    Vad "trevligt " att hitta denna tråden och se att vi är fler om problemet. Jag hade Äl 4/9.
    Blev misstänksam och testade (neg) alldeles nyss, men det är ju för tidigt förstås även om det skulle vara en graviditet.
    Undrar om det finns nån som känt sig såhär och som visat sig vara gravid?

• Athena78

Tempen går upp nån grad efter äl och fram till mensen, är man gravid håller sig tempen "uppe" vid BIM oxå!

• Sthlm1979

Vad lustigt! Jag känner precis likadant. Hade ÄL 13/9 och BIM 27/9. Har sen i tisdags känt mig febrig och hängig, öm i kroppen, men inte haft någon höjd temp. Har också ont neråt i ljumsken liksom.

Vad lustigt...

~~~~~~~~Dum spiro, spero~~~~~~~~
  • Eli

Hej!

Jag fick plus i tisdags/onsdags, BIM-3 ca. Då hade jag 37.8 i temp vilket är minst en halv grad över min normala temp. Och jag är inte sjuk!

Mvh,
    Eli

• Saga84

hejsan jag hade äl 5/9 och d e den 22 idag och ingen mens i sikte men hade sååå ont i morse då kändes det som mens värk men nej se ikke det kom inget och nu e den känslan borta.....konstigt....eller??jag brukar få finnar innan mensen men har inte fått en enda!!!!!!!!!!jag har lätt för att bli varm men jag har inga ömmande bröst!!!

• H2O

Saga84 - och ni andra. Kanske lite goda nyheter till er När jag blev gravid med min Saga tempade jag. Tempen steg precis som före mens och sedan höll sig den där uppe i flera dagar ända tills jag slutade tempa då jag testade plus.

Dessutom var mina gravsymptom som de som Saga84 besklriver - alltså helt UTAN det som bruakr föregå mens och som man säger kan vara gravidsymptom också. Jag hade alltså INTE ont i huvudet, var inte finnig, hade inte molvärk i magen och mådde inte illa såsom jag brukar vid mens, och brösten var inte ömma, kan de också vara ibland före mens för mig.

Den här gången tempade jag inte, jag hann inte för det gick så fort. Men symptomen var precis som förra gången-alltså inga (så tidigt, mkt senare kom ömma bröst och sånt).

Lycka till nu!

• H2O

Första gången testade jag dag 33 vilket blev 3 dagar efter min BIM (=ngt längre cykel än "normalt". Jag trodde verkligen inte att jag var gravid då pga alla uteblivna symptom, dessutom hade jag rosabruna flytningar i flera dagar så jag trodde ju verkligen mensen var på väg... (har kolla mina gamla anteckningar).

Den här gången plussade jag på 31 eller 31 (vet ej exakt) typ 0-1 dag efter BIM. Då hade jag känt mig liiiite illamående i några dagar faktiskt, men inte mer.

Jag har en lite lustig lutealfas också, på ca 10-11 dagar, så min ÄL var troligen på dag 20 istf dag 14. Det gjorde nog att vi vid dag 20 var så trötta på att ha sex på kommando att vi inte orkade längre... Men när vi väl tempade och fick veta hur det låg till så tog det sig på en gång (vi hade alltså sexet lite senare i cykeln)!

• H2O

Sorry TS om jag OT-ade ovan... men jag ville förklara min uteblivna menssymptom som gravidsymptom

• Saga84

okej jag försökte i lördags då gav det minus men jag har bim i morrn men det kommer ju inte!!!!!!

• hannaminna

Hej kvinnor! 21-åring här som har beräknad mens imorgon, men nu har gått och fått feber samt molande värk. Vad tror ni? Kan jag vara gravid? Vi har använt kondom, men det gick ganska vilt till där runt ÄL.

Svar på tråden Febrig vid mens