• GurkMor

Nån mer som fött barn i segerhuva...?

Min dotter född 060822 föddes med segerhuva och vad jag hört är de ovanligt.
    Nån mer?

• Svar på tråden Nån mer som fött barn i segerhuva...?
  • wity

Min dotter föddes också med segerhuva!
    Tyvärr har jag ingen bild (men har hela förlossningen videofilmad)
    Coolt!!!

• Neko

Vattnet hade inte gått när jag var 9 cm öppen så det hade kanske blivit så om de inte tagit hål på hinnorna för att sätta akalpelektrod, lite synd att de gjorde det, hade varit kul med segerhuva :)

Visste ni att vikingakrigarna fick fosterhinnor från dåtidens barnmorskor för att ha på huvudet under strid ibland? :P

• Lady Gaia

Min yngste son är född med segerhuva, i framsätet på vår bil! Fosterhinna med vattenblåsa kom först och barnet sen. Vattnet gick förvisso, under en krystvärk på slutet, men delar av fosterhinnorna satt kvar runt honom när han föddes, vilket också räknas som segerhuva. Det var speciellt... på många sätt.

• junimagi

Oj visste inte att det var så ovanligt. Sköterskan sa att jag också skulle föda med segerhuva men vatnet kom med en krystvärk!

• Tösabiten88

Min dotter kom ut med hela rasket äver sig den 120711 :)

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • alma s

Hade en oplanerad hemmaförlossning, och tösen föddes med segerhuva. Minns att jag tittade ner mellan benen efter första krystvärken, och där hängde en liten vit "ballong"- då förstod jag att nu är det allvar!

• puzzel73

Min dotter föddes med hela fosterhinnan runt huvudet. Det såg först ut som en ballong som BM drog upp och vattnet forsade. Det sägs att barn med segerhuva blir starka personer som för tur med sig.

• Lindsey Egot the only one

Enligt gammal kinesisk historia anses det ge barnet tur.

Jag började krysta utan att hinnan gått sönder och det blev som en ballong som kom ut, sedan när jag trodde huvudet kommit ut så var det visst bara fosterhinnan och vid nästa krystvärk kom huvudet och då brast hinnan. BM var chockad då hon aldrig varit med om detta tidigare.

• Tösabiten88

Min bm fick ta sönder ballongen hon kom ut i och "gräva" fram henne i vattnet :) jag hann aldrig se det :(, men maken :)

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Karlaa

Min yngsta son är också född i segerhuva. Hinnorna exploderade när huvudet var på väg ut. Barnmorskan sa också att det betydde tur, vi får väl se Glad

• Pattz95
    hej, jag är född i segerhuva. :) 
    (föddes med hela påse)

född. 13.01.1995.
    ni vet "fredag den 13" filmen

min mor berättade det var specielt.
    då man är född med segerhuva, på den dagen..
  • miela33

Min dotter 6 veckor är född med hela "ballongen" även dessa bm hade aldrig upplevt det under alla sina år där. :)

• Annelie800

Min dotter är född i hel fosterhinna och vattnet kvar. De tog hål på hinnan innan jag hann se men min man såg. Fort gick det iaf. Min bm som var ganska till åren hade hört andra som fått men hade aldrig sett själv.

Svar på tråden Nån mer som fött barn i segerhuva...?