• mmian

Helsingborgare- jag vill ha tips på fetilitetsklinik

Vi har försökt en längre tid och känner att vi vill genomgå ett par undersökningar, har genom lasarettet blivit lovad en del undersökningar pga av min njursjukdom och medicinerna men vi vill även att min sambo testas samt prata med någon som kan berätta hur det är i vanliga fall, jag kommer dra ner på mina mediciner så pass att det inte kommer att påverka vår möjlighet att bli gravid. Vart har ni vänt er? Vad kostar det och hur lång väntetid är/ var det?

Kärlekssemester 061107-061128
  • Svar på tråden Helsingborgare- jag vill ha tips på fetilitetsklinik
  • mmian

puffar

• Frances

Är ni villiga att göra utredning privat (går snabbare än vi a landstinget) så kan jag rekommendera Ivf-kliniken Öresund i Malmö. I Malmö finns även Curakliniken. Har ingen egen erfarenhet av dem men de verkar lika bra. Priser finns på hemsidorna.

Vill ni att landstinget står för utredning så verkar ni vara på väg via lasarettet. Man kan även ta kontakt med en gynekolog och får remiss till provtagning.

Även om man gör utredningen privat så kan man få remiss så att landstinget sen står för behandling (t.ex. ivf) om sådan är nödvändig.

• Skakis

Håller med ovanstående. Öresundskliniken i Malmö är toppen!
    Vi gjorde vår utredning där för ett par år sen och det var klart på 3½ vecka Vi betalde själva utredningen själva, värt varenda krona tycker jag.
    Dom har ingen väntetid alls, bara att tuta och köra Lycka till!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • mmian

Hoppsan, vad bra! Ska ringa imorgon och se vad de har att säga om oss

Svar på tråden Helsingborgare- jag vill ha tips på fetilitetsklinik