• Spökboll

nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla tråden:-)

Hej!

Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni?

• Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla tråden:-)
  • Norita

Hej på er!

Jag vill bra säga hej och skicka kramar till alla.

Vi får hålla hoppet uppe!!!!!!!

• QQQ

Hallojsan!

OZgirl, vad härligt allt låter
    Iiia, nu fixar det sig, vilken massa simmare!! du måste ju bli alldeles fullproppad och så en pergo ÄL på det o simsalabim!!
    Bling, du märkte min lilla ändring i listan, japp är nu 30+(några dagar)!
    Vaniljflickan, kämpa på, det är en bra plan du har

Köerna på SU är ju ett eget litet kapitel, när vi sattes upp i kön feb 06 var det 22 månader.. sen var det nu i höstas bara 3 plötsligt men då fanns vi inte i listan längre, de hade 'upptäckt' att vi bodde i Halland, det visste ju jag men trodde inte att det spelade roll eftersom remissen till KK kommit från kirurg på SU, men jodå, måste gå via Vbg med 12 mån kö, men vi fick behålla ködatum i feb 06 så det borde ju närma sig. Ringde idag för att bevaka min plats men sekreteraren var sjuk.
    Härligt att du är framme ikön sjörövarmoster!
    Så nu har jag pillat i mig en Pergo igen, tredje gången gillt!! Funkar det inte så är väl IVFen inom räckhåll sen.

Ha en bra kväll alla,
    Kram

• Dubbelwe

iiia- Otroligt fint spermeresultat! som du säger, nu kanske det plötsligt smäller till innan ni hinner fram till IVF!

QQQ- jag vill också få gratta i efterskott!

Soláre- Hur mår du, det närmar sig!

Oz och Eriam- märker ni något med byxlinningen ännu?

Vaniljflickan- Då önskar jag dig en härlig jul med allt som hör till och ett sprakande gott nytt år! Alla behöver vi fokusera på annat emellanåt. Nog känns det ibland som att man nästan tappar greppet, då är det perfekt tajmat att julen kommer och hjälper till att distrahera! Kom snart tillbaka.*kram*

Spökboll- jag har sett på tv. Ser inte ut att bli ngn vit jul för er i södra Sverige. Fast som vanligt- vem vet? Plötsligt händer det..Skrattande

Och alla ni som snart får komma igång med spray och sprutor- ni är ju några stycken som står precis i startgroparna! Jisses vad spännande, nu vill vi se plussen hagla in över oss!!!

Alla- nu är det dags för lite lördagsmys med inslag av advent! Gokväll!

• OZgirl

Ni är så starka tjejer, jag håller på er och håller tummarna för er så de blånar!

Min byxlinning är helt ok på morronen, men på eftermiddagen och kvällen! Helt sjukt, jag ska fasen mäta min midja på morgon och kväll bara för att se vad skillnaden är, men jag tror att den ligger på ca en decimeter! Så efter lunch är brallerna inte så bekväma längre, helt enkelt... Men det känns sunk att köpa mammabyxor redan

För mycket av det goda är bara bra!
  • Dubbelwe

Jag tror att denna tråden stänger nu den 21? Någon som vet hur det funkar? Vi måste fixa en ny tråd och hoppa över?
    Kanske bäst att göra ganska snart eller? Någon som kan och som känner sig manad? Själv kan jag inte länka, som de brukar, så jag hoppas nån annan fixar.

• iiia

Hej alla, hoppas ni har haft en bra helg! Vi har fixat och donat hemma - avbröt renoveringen av vardagsrummet, får tapetsera efter jul. Insåg att vi aldrig skulle ha hunnit klart utan att stressa ihjäl oss. Men väggarna är vitmålade så det fungerar bra ändå.

Julafton om mindre än en vecka! Skumt. Men kul.

Bling - tråkigt med mannens spermaprov. Men härligt att det så snart är ivf för er!!! Det är ju jättesnart!!

Vaniljflickan - tråkigt med väntetid. Förstår om du vill ta lite paus från allt. Vill det egentligen också men kan inte hålla mig från det...

Norita - vi hjälps åt att hålla hoppet uppe. Snart ett nytt år - det är vårt år allihop!!

QQQ - ja, jag blir alldeles fullproppad emellanåt... Skumt med köerna. Men Sahlgrenska har jobbat bort mycket köer så vem vet om det inte kommer att gå fort för er i kön. *håller tummarna*

Dubbelwe - hur mycket snö har ni nu? *avis...*

OZgirl - du kanske har två därinne?!? *väldigt avis i så fall...*

Stänger tråden?!? Då får vi allt snabbt fixa en ny. Det är ju lätt att skapa en ny men vet inte heller hur man länkar.

Ha en bra dag!!

kram iiia

• Eriam

Dubbelwe - oj ja, vad jag har märkt av byxlinningen Generad... himmel alltså... det är nästan så jag skäms för det har blivit en bilring där midjan ska vara Förvånad(iofs så står jag ut med det, kan göra nästan vad som helst för att vara gravid) men jag känner mig väldigt tjock å ful och har lite ångest över att det ser ut som om jag är i femte månan redan, vill inte visa upp mig med en sån här svullen mage, längtar tills det blir en "riktigt" gravidmage för då ska jag stolt flasha den till höger å vänster för allt å alla som vill (eller inte vill) se *haha* men just nu är det bylsiga tröjor som gäller... åsså mysbyxor förståss... himla tur att jag inte behöver åka till jobbet utan kan sitta hemma å grejaSkrattande

• Eriam

Önskar en trevlig dag till er alla!! *kram*

• badprinsessan

Skuttar ivirigt vidare till nästa tråd...

*** Vill få vårt + NU!!! ***
  • LindaBell

Hjälp!! Ny tråd?? Varför? Vad händer? Varför stänger denna? Hur tar jag mig dit??

Dessutom... kan någon hjälpa mej att reda ut begreppen. Vad är skillnaden mellan IVF och insemination??

• Bling1975

Linda...klicka på länken i OZgirls inlägg så kommer du dit, den heter samma men med del 2 på slutet. Trådar på forumet är bara öppna i tre mån.

Vad det gäller IVF och insemination så är äggen den största skillnaden.

Vid insemination så sprutar de in simmarna direkt i livmodern, resten sker på naturlig väg, dvs de får simma till ägget och göra sitt jobb på plats. Det kan hjälpa till om simmarna är lite slöa eller något färre, eller om man ska använda donator sperma så är det här melodin. Tror det även används vid sekret problem eller om man har antikroppar mot mannen i sig. Det funkar dock inte om problemet är äggledarna eller äggen.

Vid IVF så går man runt betydligt fler problem. Man stimulerar kvinnan att producera en hel årsförbrukning ägg på en gång. Sedan plockas dessa ur kvinnans äggstockar och man tillsätter mannens spermier direkt i "provröret" vid mycket dålig sperma så injeceras en spermie in i ägget. Sedan kollar läkarna i 2-5 dagar vilka ägg som utvecklas bäst. Det bästa stoppas då tillbaka i livmodern och man hoppas att det ska fästa. Om flera ägg ser bra ut så kan man frysa dem till ett senare tillfälle. IVF används alltså vid både fel på mannen och på kvinnan. När det är mannen så lägger man ofta till microinjektionen ICSI. För kvinnan så får man fler ägg att välja bland om de är sämre och även om man har täppta äggledare så spelar det ingen roll här.

Hoppas det svarar på några av dina frågor. Fråga mer om det är något du saknar...

Kram

Svar på tråden nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla tråden:-)