• bamsefan

Nervöst...

Ska på vul på måndag.Börja precis slappna av lite.Ja då blev det lite rosa på pappret idag.Så nu blev jag nervös igen.....Hoppas det inte betyder något,vet ju att det är vanligt med blödningar.Förstår inte hur jag ska klara av helgen.Måste få bekräftat detta nu....oron gnager och vågar inte slappna av och tro 100%.Går idag in i vecka 8 och är trött och yr och varm o fryser,hungrig men ändå inte.Så något händer ju i kroppen.....HOPPAS SÅ MYCKET.

HUR GÅR DET FÖR ER ANDRA IVF:ARE? HOPPAS DET GÅR BRA OCH ATT NI KAN NJUTA MER ÄN JAG.

• Svar på tråden Nervöst...
  • blondi75

hajhaj! hoppas verkligen att det går bra för daj o att det blir ett lyckosamt vul. det e nog ingen fara med en rosa flytning!!

Kramar

• Tilde

Hej Bamsefan!

Jag fick också rosa på pappret i v8 och åkte upp akut för att kolla men fick då så det lilla hjärtat som pickade på för fullt.

Orsaker till tidig blödning kan vara samlag men för min del var det egentligen att jag skulle fått min mens vid detta datum OM jag inte vore gravid.
    2 dagar fick jag rosa, sen ingenting mer och jag är idag i v31 och bebis rumlar runt för fullt där inne i skrivande stund.

Kram & Lycka till!

• bamsefan

Är ju nojig.Har ju kämpat ett tag och vill ju så gärna.Är kluven,vågar inte tro på detta men känner mig "gravid".Vill bara kunna luta mig tillbaka o bara njuta.

• Hatter

Fram till vecka 13 är för jäklig! Man oroar sig över missfall hela tiden!!!! Jag drömde till och med mardrömmar om missfall! Sen pustar man ut lite efter v 13, men man börjar snabbt oroa sig över en massa annat!

Jag kommer nog inte sluta nojja förrän ungen har ploppat ut! Och efter det kommer jag nog fortsätta oroa mig över diverse...tror aldrig det går över :)

• bamsefan

Nej oron hänger väl med hela livet.Får man bara något för den så jämnar det ut sig i livet.Men just nu är det bara siffror och prosent hit och dit,vad man ska känna osv.Vissa verkar vara så avspännda.Nu är jag ju inte så orolig att jag blir passiv men kanske inte fullt så posetiv som andra.

• Pikku myy

Förstår din oro, är idag 6+2 går alltså in i vecka 7. Skall på ul den 27.9 och önskar tiden gick lite fortare. Har inte haft några blödningar etc men har inte så mycket grav symtom heller.

Lycka till på måndag.

• Pikku myy

där fick jag....började blöda igår kväll, har slutat nu för tillfället iallafall. Skall kontakta ivf kliniken imorn, har ju egentligen vul tid på onsdag.

bamsefan: lycka till imorn.

• blondi75

Pikku myy!

Hoppas det går bra för daj .... Håller tummarna för daj!

• blondi75

bamsef!

hoppas det går bra på ditt vul imon! Kram

• bamsefan

Det gick inte vägen.Hann inte vänta till vul idag.Börja blöda sent igår kväll och åkte in akut.Såg ut att kanske klara sig fick se lilla grynet och se dess hjärta slå.Fick åka hem.Men vid 3 tiden börja det ännu värre.Åkte in igen nu på morgonen och kunde bara konstatera att det fanns inget kvar.

Så nu får vi se tiden an i några dagar.Försöka ladda batterierna och ta nya tag.

Man får se det posetiva i detta.Och det va ju att ägget fäste denna gången.Nästa gång kanska det stannar kvar? Har nu iallafall varit gravid en gång och det tror jag ger mig kraft till att orka fortsätta i ivf karusellen.

• sabia

åhh bamsefan. vad synd. är mycket ledsen för er skull. jag hoppades att det skulle gå vägen. en stor kram till dig. å ta väl hand om dig. krammmmmmmmmmmmmmm

• blondi75

men vad tråkigt... blir så ledsen när jag läser om lycka som blir till ledsamheter.. vad stark du e som vorkar blicka framåt redan.. kram

• bamsefan

Måste blicka framåt annars skulle jag inte orka med detta.
    Tack för kramar.

• Pikku myy

bamsefan: kramar till er.

Fasar för negativt besked imorn.... känner mig inte gravid längre.

Svar på tråden Nervöst...