• Ninnie

4 år 4 månader, 1ivf,1fet, 1ivf =gravid

Hej!
    Smyger mig försiktigt in här, vågar inte riktigt tro på att jag är gravid. Har tidigare gjort en IVF och ett FET som gått åt skogen redan innan testdagen. Nu har jag gjort ett IVF försök hos CvL och haft en blödning men testat klart positivt efteråt. Jag började blöda den 16 september och allra sista blodet kom den 20 september. Sen har det inte kommit något mer än så länge. Första positiva testat gjorde jag den 17/9 det var ett clearblue digitalt gravtest. På det stod det att jag var gravid. Men jag trodde inte på det utan trodde att det var ett spontant missfall eftersom jag blödde. Andra riktiga testet gjorde jag den 24/9 dagen innan min egentliga testdag. Detta var med testet som jag fått med från kliniken. Det visade klart positivt. Nu började jag bli lite förvirrad och utomlands var jag så jag hade inget mer test som jag kunde ta. Igår när vi kom hem från utlandsresan gick jag in på ett apotek och köpte ett nytt test. Jag åkte hem och testade och det visar klart positivt. Jag har nu ringt till kliniken och berättat läget samt beställt en tid för första ultraljudet. Det blir den 12 oktober, först då kan jag troligtvis förstå att jag är gravid. Nu hoppas jag bara att lilla Kotten som vi kallat ägget från början vill stanna kvar hos oss.

Jösses vad långt det blev.....

Kram

• Svar på tråden 4 år 4 månader, 1ivf,1fet, 1ivf =gravid
  • Fismamman

Oj vad roligt. Grattis!

• mama79

Stort grattis!
    Håller alla tummar jag kan för att det går bra för er! Måste kännas underbart!

• maja under eken

Stort GRATTIS!!! Va roligt, lycka till!!

kram kram

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!!
  • Caribe

Härligt Grattis Grattis

Idag är jag en dag närmare en graviditet
  • jesojon

Vad roligt, ett stort grattis!

Kan det vara en nidblödning du hade? Vet själv inte om mensen kommit 12 dagar förtidigt eller om det är en nidblödning. Blödde i tisdags pyttelite, spår i trosan, igår som en mensblödning och idag blör jag fortfarande fast lite mindre och mer brunt. Hur var det för dig? några andra symtom på graviditet? själv lite molande värk i magen, brukar mest ha ont i ländryggen vid mens.

Tagit ägglossn.sprutor (gonalF) denna cykel, men fick avbryta pga för många äggblåsor. Fick ej ta äggmogn.sprutan. Hoppas att ett ägg lossnat av sig själv. Lyckas det ej denna gång blir det IVF. Hoppas att det är "nidis" och ej mensen som är så tidigt.

GRATTIS KRAMAR:)

• Ninnie

Hej!
    Jesojon; hoppas att det var en nidblödning du hade. Jag blödde ganska mycket tyckte jag. Men det kom inte dom där klumparna som det brukar göra vid mens samt som det har gjort vid dom tidigare misslyckandena. Jag har inga direkta graviditets symtom lite ömma bröst från och till men jag har inte tänkt så mycket på det. När jag blödde hade jag visa stunder rejäl mensvärk. Jag har sagt till svärfar samt min mamma och pappa att det gått åt skogen även denna gången, för jag trodde verkligen det. Nu vet jag inte om jag ska berätta det efter första ultraljudet eller redan nu. Det är lite jobbigt att hålla det hemligt.

Hur hade ni gjort angående med att registrera sin graviditet på familjeliv, hade ni gjort det redan nu eller väntat? Jag är idag i vecka 5 + 2.

Kram

• jemast

Stort grattis Ninnie! Vad roligt att ni äntligen lyckats få ett +. Håller tummar och tår nu att det ska gå er väg, Kram

Svar på tråden 4 år 4 månader, 1ivf,1fet, 1ivf =gravid