• Hemligtjej24

Kan man mejla polisen eller

måste man ringa eller gå dit?
    Har en viktig sak att fråga dom om.

• Svar på tråden Kan man mejla polisen eller
  • Redbit

Om du går in på www.polisen.se, rubriken Kontakt, ser det ut att gå bra att maila - men du ska maila din lokala polismyndighet. Kolla där vilken exakt mailaddress du ska använda!

• Danbala

Jag antar att det kan bero på ärendets natur, men kolla på www.polisen.se/inter/nodeid=5496&pageversion=1.html i alla fall, de säger själva att "Kontakta i första hand Polisen där du bor om du har frågor, vill göra en anmälan eller lämna ett tips. De flesta ärenden kan skötas via telefon, e-post eller brev."

(Och i högermenyn finns ju de olika sverigeregionerna att välja på för att hitta rätt mailadress. )

[...fnord...]
  • Nettis1975

Man kan än så länge bara göra en polisanmälan via nätet hos polisen i Uppsala och Stockholm. Har brottet hänt någon annanstans är det bättre att ringa dit.

• Hemligtjej24

Jag mejla polis kontoret här i stan idag,mejla om vad saken gällde och fråga bara om man kunde anmäla det

• Adel

Hej, jag har en fråga om utdrag ur polisregister , jag har en beslut från domstol men jag har överklagat den här beslutet (Beslut i processen för överklagande och beslutet inte är slutgiltigt,)när registrerad den beslutet i utdrag ur polisregister efter Förstainstansrätten beslut eller efter Beslut av hovrätten? hoppas att svara på min fråga så snart så möjligt.Tack

• Anonym (L)
    Adel skrev 2015-04-23 23:13:27 följande:

Hej, jag har en fråga om utdrag ur polisregister , jag har en beslut från domstol men jag har överklagat den här beslutet (Beslut i processen för överklagande och beslutet inte är slutgiltigt,)när registrerad den beslutet i utdrag ur polisregister efter Förstainstansrätten beslut eller efter Beslut av hovrätten? hoppas att svara på min fråga så snart så möjligt.Tack

Har du blivit dömd i tingsrätten kommer domen tas bort om du frias i hovrätten, domen gallras då hovrättens dom vunnit laga kraft, 4 veckor efter du tog del av beslutet.
  • Anonym (L)

Jag förstår inte riktigt din fråga på ett annat sätt, men rätta mig om jag uppfattat det fel.

• Chaila

Hej kan man få en polis som kontakt person ? Polisen som jag ville få som kontakt person pratade med sin chef och han tyckte inte det va lämpligt då hon har hand om aressten ! Kan det gå på nått sätt endå ? Tacksam för svar

• Anonym (M)
    Chaila skrev 2017-08-29 15:23:07 följande:

Hej kan man få en polis som kontakt person ? Polisen som jag ville få som kontakt person pratade med sin chef och han tyckte inte det va lämpligt då hon har hand om aressten ! Kan det gå på nått sätt endå ? Tacksam för svar

Varför frågar du det i den här tråden? Den är 11 år gammal och handlar om något annat.
Svar på tråden Kan man mejla polisen eller