• Simbaa

Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2

Jag fortsätter på den tråden eftersom den andra är stängd.
    Jag är 28 år och vi har försökt sen 2002.
    Slutade med p-spruta i mars 2001 och fick tillbaka mensen dec 2001 men tydligen ingen äl förrens 2 år senare.
    Just nu är vi i start groparna för ivf..väntar bara på tid.
    Det är inget fel på nån av oss så vi vet inte varför vi inte kan få barn

• Svar på tråden Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2
  • Tualisa

avida: ta kontakt med någon läkare och boka en tid för ett samtal iallafall, det är en början. När vi började utredningen i augusti så träffades vi å läkaren tog blodprover på mig, tittade att allt såg ok ut under ett gynbesök. Mer var det inte första gången. Sen när dom får svar på proverna så får du komma tillbaks och då kanske dom kan hitta "felet" till att ni inte blivit gravida.. jag fick veta att jag hade sammanväxningar.. å att jag ska genomgå ett ingrepp för att ta bort dessa. det är anledningen till att det inte blivit något under alla dessa år. har även blivit uppsatta på ivf, ifall vi inte skulle klara det på egen hand efter ingreppet. Håller tummarna för dig å alla andra förstås!!!

• Tualisa

jag har idag köpt hem omega 3 och rosenrot.. har fått rådet att äta dessa så ägglossningen ska fungera bättre.. så då får vi se hur det blir nästa månad! Vi kämpar på och hoppas att det såsmåningom blir ett pluss

• tinani

Jag är 27 år gammal, vi har försökt sen september 2004 då jag slutade äta p-piller efter 8 år.

Trodde hela tiden att jag skulle bli gravid på naturlig sätt bara jag inte stressade eller tänkte på det.

I början av september gjorde jag VUL och fick reda på att jag inte har någon ÄL fick pergo och fick ÄL också men ägget hann inte mogna innan den försvann ut i intet.

Ska prova dubbelkur den här månaden så fort mensen har kommit.

Mannen har börjat äta vitaminer också.

• Luffarmor

Jag var 33 o gubben 34 då vi startade upp vår ivf sväng. Vid 35 år fyllda fick vi vår älskade son. Orsak?? Gubbens simmare dåliga o jag eventuellt endo.

Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • lillajag2020

jag e 30 år o gubben 32 ,vi ha försökt i 2 år men inget hänt..
    jag har lite endo o mannen min har bara 1 milj/ml rörliga o snabba

• Stossan

Jag är 24 år o sambon 27 år. Vi har försökt sen april 2005 o inte lyckats. I augusti -06 sökte vi hjälp o det visade sig att jag hade för låga värden av progesteron, för svaga ägglossningar, så det är roten till allt ont Äter nu min andra kur för att förbättra ägglossningen. En remiss har skickats till Göteborg för att ställa oss i ivf-kö...väntetid ca 6 månader.

• Bromma105

Jag är 37 och sambon 34, vi träffades för två år sedan och slutade med skydd för 1,5 år sedan.
    Vi är nu klara med uttredning och vi båda friska. Mitt gulkroppshormon värde var lite lågt. Gyn har skickat in remis till Huddinge.

• Skogsbruden

Jag är 33 och mannen 32. Vi har försökt flera år utan att lyckas och fick nu reda på att jag har endo och han dåliga simmare så vi väntar på remiss till IVF i vår när min hormonbehandling är färdig.

• lillajag2020

stossan: vem sa det att väntetiden för ivf i Gbg är 6 månader?
    jag bor i gbg o det stog i brevet att väntetiden e 1 år

• Stossan

Lillajag2020: En kompis till mig som går hos samma läkare här i Borås fick sin remiss skickad till Göteborg för ca 1 månad sen. I veckan fick de ett brev tillbaka att väntetiden va 6 månader. Vår läkare sa att det var 1 års väntetid både till henne o mig...men i brevet hon fick stod 6 månader.

• Stumpan

Jag är nu 29år & min man 30 & vi slutade men p-piller 1998 &  2001 gjorda jag en titthållsoperation av äggledarna  & fick då veta att jag har  sammmanväxningar på båda äggledarna & kan inte få barn på natulig väg har från 2003 09 till 2004 03 gjort 4st IVF innan våran son föddes  
    kram & lycka till alla

Leon vårat allt !!!
  • lillajag2020

Stossan: det blev tvärtom med mig,min läkare säger att väntetiden e mellan 6-8 månader och i brevet som jag fick den 2 oktober 06 står attväntetiden mellan 1-1,5 år!!!

det verkar lite lurigt

• Stossan

Lillajag2020: Ja det låter ju jättekonstigt. Jag vet inte vilken klinik det är min kompis står i kö vid...finns det fler? Får väl vänta o se vad jag får för besked..blev så himla glad när hon sa att det stod 6 månader...men om du har fått 1-1½ år så blir man ju lite fundersam.

• Kwela

Undrar om läkarna har ngn koll på det där med väntetider. Min sa till mig att Huddinge Sjukhus i Stockholm hade 6 månaders väntetid. Helt fel. Just nu är väntetiden över 1 1/2år samt att dom håller på att omorganisera så väntetiden förväntas bli ännu längre. Därför går vi privat. Det får kosta vad det vill men jag orkar inte vänta så där länge. Det är surt!

Vill bli mamma... snart!
Svar på tråden Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2