Har varit hos gynekolog
Jag ville bara skriva av mig lite grann, vi har försökt sen augusti 2004 att bli gravida men det har inte funkat men vi trodde alltid att det var för att jag åt p-piller så länge och att kroppen skulle komma igång sen så trodde vi att det var för att jag ville det så mycket därför ville inte kroppen ge med sig.
Nu idag gick vi till gynekologen för att börja nån sort utredning. Hon undersökte och kollade med VUL och kunde inte se någon ÄL och tyckte att sikten var dålig överhuvudtaget. Tydligen så släpper inte äggen som de ska och nästa vecka på 21:a dagen ska jag dit igen för att ta hormontester och annat.
Hon var jättetrevlig och saklig och förklarade exakt hur det låg till och min man kände jättestor förtroende för henne.
Tydligen så ska jag börja på en tablett som jag ska ta i 5 dagar i samband med mensen. Jag vet inte alls vad det är för tabeletter men det ska vi prova i 2 månader och se hur det blir.
På ett sätt så känns det skönt att veta att vi är på gång men å andra sidan lite konstigt för jag trodde alltid att jag var frisk och att allt såg ut som det skulle!
Nu till min fråga, någon som vet vad det är för medicin jag ska börja på?