• Amalia34

Ni som blivit gravida via IVF, vad kände ni för symtom under ruvningen?

Hej!

Vad känner man under ruvningen. Jag vet att det är olika, men Ni som har blivit gravida kan väl berätta...
    Ni som inte har blivit får också berätta...

Nyfiken...

I min mage, idag ruvardag, så har jag molvärk, hugger ibland, jätte ömma bröst, illamående, sover dåligt, trött, yr ibland.
    Lite som mensvärk nästa... är det pos eller neg?

• Svar på tråden Ni som blivit gravida via IVF, vad kände ni för symtom under ruvningen?
  • Shakespear

Jag kände inget direkt, jag var visserligen trött men jag var så stilla för de var rädda att jag blivit överstim. Jag var faktiskt helt säker på att det inte hade lyckats bli gravid eftersom jag inte kände mig gravid, jag har ju varit det en gång innan så jag trodde mig veta att det skulle märkas. Det gjorde det med men inte på många veckor och då blev jag helt ur funktion....

• FiaEleonora

Jag kände absolut ingenting fram tills några dagar innan testet då jag fick en kraftig mensvärk. Trodde jag när som helst skulle få mens men den kom inte och imorn går jag in i v. 20!Så i mitt fall var mensvärken positiv och jag hoppas den är det i ditt fall med! LYCKA TILL!!

• aniss

Kände ingenting. Nu gör jag syskonförsök och analyserar min kropp i vart fall...

• caroline 32

Jag hade molvärk och ömma bröst. De 3 sista dagarna innan test mådde jag illa på eftermiddagen. Hade otroligt svullen mage som stretade och drog på något sätt.

önskar dej lycka till !

• Kerpet1

Hej

Testade + idag... har inte kännt sånt som "man tror" att man ska känna däremot följande:
    kliade på magen, runt naveln...
    trög mage
    kissade oftare, på natten
    stack och drog i magen
    halsbränna dag 14...
    Inatt hade jag oxå lite ömma bröst, men inte alls på det sätt som det kändes när jag käkat hormoner inför inseminationer osv. Detta var vår första ivf så jag har inget att jämnföra med.

Hoppas du är gravid! Dina symptom låter ju lovande!

Lycka till!

Kram Kersti

• estrell
    Gravid genom FET, svettningar och molvärk i magen, hungrig, stickningar i magen och liten blödning då ägget fäste! Hade sen störtblödningar fr dAg 9 fram till v 13 trots att jag var gravid...
  • Kerpet1

Ja det ska tilläggas... hade en rosa flytning dag 11 och så har jag haft mörkgula flytningar efter det och svettats och luktat svett... hm, brukar inte göra det, så jag reagerade på det.

• Amalia34

Hej!
    Idag är jag på dag 12. Det kör fortfarnade i magen till och från. Som mensvärk fast det kommer och går hela tiden över dagen. Jag mår illa på morgonen och imellan måltider. Vilar jag så blir molvärken bättre, rör jag mig mycket så kommer den tillbaka. Brösten är fortfarnade ömma, blev lite mer ömma i natt och på kvällarna känns de extra ömma.
    Är trött och hungrig.

Jag vet varken in eller ut, vad skall man tro?

• Chania

Det låter ju lovande!! Håller tummarna för ett plus!

• Matillin

Amalia
    Som du ser på alla svar så har alla olika symtom mer eller mindre
    Jag fick mensvärk från ruvardag 4 ungefär flera som fåttt som varit gravida och det höll i sig tills jag var i vecka 10

Mina bröst var ömma redan innan ägp pga alla hormoner, det släppte 2 dagar innan jag skulle testa och kom tillbaka natten innan jag testade +.
    Det stack oxå i livmodertappen typ?, kände mig trång när jag stoppa in vagitorierna med.
    Hoppas du får ett + ialf, dina symtom låter lovande

Vecka 23
Svar på tråden Ni som blivit gravida via IVF, vad kände ni för symtom under ruvningen?