• Kenny Larsson

Var är alla pappor och blivande Pappor?

Hejsan. jag tycker vi fixar en grupp där pappor framföralt ska skriva lite.
    För jag tycker att vi verkar vara lite tysta av oss eller vad tycker ni skälva?
    Jag väntar iaf barn å den ska komma i april.
    Så skriv på bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 21:24:27:
    Hej jag har iaf vart på mitt ultraljud allt gick bra men vart inge bra bilder ungen låg långt ner.
    Men allt var bra å den mådde bra den är planerad enligt dom 16 April.

• Svar på tråden Var är alla pappor och blivande Pappor?
  • Benganfans

vi var på UL i vecka 6 och i vecka 15 det i vecka 15 var det ordinarie... verkar som det sklijer ganska mycket mellan olika landsting

• Dofilus

Okej, vi fick göra ett tidigt i vecka 12 pga 2 tidigare missfall och sen ska vi göra det ordinarie i v18.

• Benganfans

Jag läste fel trodde du menade vecka 28=) vi hade fel på 3 veckor i graviditeten i början så vi fick göra ett i vecka 6 för att bestämma vart vi var

• Benganfans

Då e det mer normalt... i vecka 28 verkar lite sent.

• Wipperman

Jag har missat alla såna där pappa-grupper pga arbete.
    Inte riktigt bra.
    Gick att sälja in det till sambon då jag tar 4-6 månader ledigt from början av Januari då våra tvillingar föds.
    Kids är rätt fränt

• Tord

Jag ställer gärna upp och pratar om pappaskapet, är en f.d. pappagruppsledare och med stor erfarenhet av egna barn med såklart.
    Har startat ett eget forum om det igår...så haka på där med om ni vill...svara mer än gärna på frågor.

Ha det gott och lycka till alla nya pappor!
    Tord c",)..f.d. pappagruppsledare och blivande morfar

• MiniFarsan

Jag kommer bli hemma rätt mycket. Fru'n lider av depression, och är sjukskriven, så jag tar större delen av föräldraledigheten.

Kommer vara ledig i första hand ca 1 månad i samband med förlossningen, och därefter åtminstånde 3 månader över sommaren.

Ser fram emot allt, även om man känner sig lite fundersam över hur det kommer bli att vara pappa till en liten parvel.

• Dofilus

Imorgon är det dags för det "vanliga" ultraljudet, ska bli kul att se hur mycket den där alien-prylen har växt sen vecka 12

• Ryuujin

Min erfarenhet är att pappagrupper behövs. Det är lätt hänt att man blir uttråkad om man inte har någon annan att umgås med under pappaledigheten än sitt barn.
    Jag började skriva en blogg när jag var ledig. Kolla in den och diskutera gärna i kommentarerna där!

www.belding.se/nonsens

• Smilla10s Gubbe

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig....idag är det dags för inskrivning på sjukhuset!

God Fortsättning på Julen ! I Julhelgen berättade vi nyheten för hela släkten! Otroligt skönt att kunna börja diskutera det hela med någon annan än min bättre hälft...nu börjar det kännas som att det faktiskt är på riktigt!!

Svar på tråden Var är alla pappor och blivande Pappor?