• Bäjbi

Varför blir vi inte med barn?

Vi har försökt sedan i april. Men inget händer. Det ända som har hänt är att min mens har blivit oregelbunden och jag kan längre inte räkna ut mina fertila dagar :(
    Jag har gjort en abort som ung (17 år) & nu är jag rädd att det gjorde så jag inte kan få barn. :(

• Svar på tråden Varför blir vi inte med barn?
  • snartär vi fem

har du använt p spruta så kan det ta ganska lång tid innan du blir gravid,,,,detta varierar dock från person till person

• Kickan80

Hej Hej!!!

Här är en till som inte blir med barn, el jo det blir jag men får mf. Har kollat mig men det ska inte vara ngt fel på mig.
    Vi har försökt sedan sommaren 05.
    Vill så gärna få ett + innan året är slut. Tänk vilken fin julklapp

Håller en tumme för er tjejer!

• Bäjbi

Snart är vi fem: Nej jag har inte använt p-spruta. Utan vanliga p-piller.

• Bäjbi

Kickan80: Tråkigt att höra att du får MF. Hoppas det går vägen för er.
    Ja det skulle bli en underbar julklapp. Att det ska vara så svårt :(

• FiaEleonora

Förstår hur du känner... Vi försökte i nästan 4 år inklusive ett år med provrörsbefruktning (som vi lyckades med :) ) Man väntar och väntar och hoppas! För att bli utredd måste man ha försökt aktivt i minst ett år. Vi var tvungna att försöka i 2 år för att jag var så ung (då 25). Men nu behöver det ju inte alls ta så lång tid för er!!!! Upp till ett år är ju jättevanligt att det tar! Tänk hur mycket som måste stämma in egentligen! LYCKA TILL!

• Kickan80
    Bäjbi-
    Det jobbiga är att det tar så på ens krafter.
    Ser gravida och bebisar precis överallt..... Det tar på psyket.
    Tycker att det är så orättvist att par som längtar efter barn inte blir det och sen finns det människor som inte alls vill ha barn som får det
    Har oxå gjort en abort så det snurrar en del tankar runt den....
    Men jag håller mina tummar hårt att det inte var våran ända chans att bli gravida.
  • Bäjbi

Kickan80:
    Jag håller mina tummar för dig. jag har själv gjort en abort så jag vet vad du menar. Är det kanske en anledning till att det går sämre nu? Men man får hoppas och fortsätta försöka!

• Kickan80
    Bäjbi-
    Det hoppas jag inte... Tror du?
  • Hatter

De flesta som gör abort har inga fysiska men efteråt (vanligare med psykologiska besvär). Men det är ett ingrepp på kroppen, och som alla ingrepp så kan det skapa infektioner som gör att det kan bli svårare att bli gravid. Om du hade tex feber efter aborten kan det vara ett varningstecken.

Sen kan det också vara psykologiskt, man har gjort en abort och så intalar man sig själv att man inte är värd att bli gravid igen...och kroppen reagerar på detta.

Men det finns tusen olika orsaker till varför man kanske har svårare än andra att bli gravid. Som sagt, kan vara värt att kolla upp med läkare. Kan ju också bero på mannen!

• Kickan80
    Hatter-

Tack för svar....
    Aborten gjorde jag för många år sedan och fick varken infektioner el feber.
    Har kollat mig många  gånger och läkare och gyn har sagt att allt ser bra ut....
    SÅ jag hoppas det är så....
    Blir ju m barn men det slutar alltid i mf, eller detta har hänt 2 ggr.

Trist bara att nu när man vill bli m barn funkar det inte....
Svar på tråden Varför blir vi inte med barn?