Han hittar inte på saker med sonen!!
Blir inte riktigt klok på sambon..han har en son på 7 år som är hos oss varannan helg. Jag vet att han älskar sin son väldigt mycket och han ser alltid fram emot att han ska komma. Men när han väl är här, så är det som sambon får hjärnstillestånd..han tar inga initiativ till att göra saker med pojken!! Jag o pojken brukar spela spel, rita o så..men om jag frågar sambon om inte han ska vara med så säger han nästan alltid "jag har ingen lust" Men HALLÅ, jag spelar väl inte fia med knuff för att det är VÄRLDENS roligaste spel, utan för att jag vet att pojken älskar spelet och jag vill göra saker med honom som gör honom glad. Vilket gör att det blir roligt för mig oxå!
Jag har pratat med sambon om det; han är mycket väl medveten om att han är dålig på att hitta på saker för dem att göra och visst, han har faktiskt skärpt sig. Men det känns fortfarande ibland som att han "rymmer" från sin son. T ex kan han gå o ställa sig o diska på kvällen (han diskar ALDRIG frivilligt annars) när vi sitter o spelar spel eller gör något annat..
Likaså om vi åker ut till mina föräldrar, så kan han gå o sätta sig vid datorn o "lämna" oss..så jag får ingen tid till att bara sätta mig ner med mamma utan känner mig ju tvungen att leka med lego eller vad det nu är..
Det är inlägget är inte menat för att klaga på att jag får göra allt! Jag älskar pojken och älskar att umgås med honom!! Men jag är orolig för hans o min sambos relation när det ibland är så att pojken föredrar mig framför pappa..det ska inte vara så och jag vill inte "stå emellan" deras relation..
Hur ska jag göra för att få upp min sambos ögon så att han tar tag i sig själv och hittar på saker med sin underbara son?!