• Key

Moderater: Visst fusk är bra, annat fusk dåligt?

Jag är definitivt en vän av ordning och tycker att allt sorts bidragsfusk och skattefusk är dåligt.

Men vissa moderater här på FL verkar tro att: ÄNTLIGEN har Moderaterna kommit till makten! Nu ska vi ta itu med dessa fuskare som snyltar på oss andra hårt arbetande människor!

Vad händer: Moderaternas Fredrik Reinfeldt utnämner en skattefuskare till en viktig post som näringsminister.

Men det ska vi strunta i eller? Det är inte att snylta? Nej för alla moderater är SÅÅÅ goda människor som arbetar så hårt.

Låt näringsministern skattefuska så tar vi i med hårdhandskarna mot andra fuskare! Jippi!

• Svar på tråden Moderater: Visst fusk är bra, annat fusk dåligt?
  • BadSector

"men jag tycker att man måste följa de regler som finns vid varje givet tillfälle."

Men.. inga regler har väl brutits? Det ända som har hänt är väl att en massa jeppar har ÅSIKTER om deras privata affärer?

• halstabletten

Är det inte handelsministern det handlar om?

www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,907075,00.html

Nåja, jag tycker att det är bra att skattafuskarna uppdagas, både på hög och låg nivå...Fast samtidigt gillar jag inte dagens skattepolitik till hundra. Jag tror tex att ytterst få betalar skatt för sporadiska barnvakter...

• MSI

ok, så TS, sannapanna76 och mamman Linda har missat vem som är näringsminister och vem som är handelsminister. Jaja, man kanske ska ta det lite lugnt med spydigheten innan man själv har koll på den mest grundläggande faktan.

• LillaLinan

Tycker deta är så lustigt! Moderaterna går till val på att "Nu ska vi sätta dit alla fuskare! alla ni som går hemma å får sjukpeng fast ni kan jobba och alla ni arbetslösa latmaskar...nu är det slut på att få pengar från a-kassa!"

Va händer, ja tom de i regeringen verkar fuska endel men då är det plötsligt ett helt okej fusk??

• halstabletten

Lillalinan: Men är det verkligen helt okej fusk? Jag tycker inte att det är helt okej att fuska såsom handelsministern har gjort, tycker att det är precis lika illa som mycket annat skattefusk. DÄREMOT så tror jag att de flesta svenskar har skattefuskat i mindre utsträckning, tex genom att göra tjänster och gentjänster eller att anlita "svart" barnvakt en kväll.

• halstabletten

Vill göra ett tillägg till mitt föregående inlägg, att jag tycker helt ärligt inte att man ska behöva skatta för sådant "vardagsfusk"- men när det handlar om heltidsjobb, fastigheter, bolag osv så är det självklart att man inte ska fuska. Jag önskar att systemet skulle skrivas om så att "vardagsfusket" inte räknades som fusk.

• LillaLinan

halstabletten: Nej jag tycker inte det är okej fusk. Okej att visst har väll alla ngn gång anlitat svart arbetskraft iform av barnvakt ngn kväll eller hantverkare.

Men blir så förvånad på alla här inne på FL å överallt som innan var för de blåas politik just för att fuskarna skulle sättas dit, nu verkar de tycka att det är okej om vissa personer fuskar.

• halstabletten

LillaLinan: Det var det jag menade, att det inte var helt okej att fuska även om man råkar vara politiker (jag ställde en retorisk fråga, men jag var nog inte så tydlig ).

Jag tycker att alla som fuskar ska uppdagas (igen talar jag inte om att antlita svart barnvakt eller att farfar hjälper att borra ett hål i väggen), oavsett vem de är. Det är en av många anledningar till att jag röstade blått. Att flera politiker redan åkt dit på det är visserligen skandal, men jag är även glad att de "hårdare tagen" drabbar alla. De lär ju åka på ett rejält återbetalningskrav skulle jag tro!

• Key

Jag menade naturligvis handelsministern. My bad.

BadSector:

Nej, jag pratade inte om TV-licensen. Jag syftade på alla dessa år hon hade barnflickor som hon inte betalade arbetsgivaravgift för.

Sedan om fifflet med sommarstugan: Visst, så kan man göra. På samma sätt som man kan vara skriven på ett annat ställe än vad man bor på för att få bostadsbidrag. Men frågan är hur "riktigt" det är?

• Maraschino

Om jag nu förstår rätt får man sluta bry sig om alla lagar sossarna satt till världen och göra som man vill tills moderaterna bestämt sig för vad som ska gälla!!!!
    Får jag då rent ut sagt skita i att betala fastighetsskatt eftersom det är ju sossarns idé och moderaterna "ska" ta bort den!!!!
    Har jag förstått rätt!!!!Flört

• klaas

Badsector:

"Fel - Licensavgiften är inte en skatt"

Snacka om hårklyverier....

• sonica

Maria Borelius är visst sjukskriven i dag!!! Har inte hört talas om så många ministrar som sjukskriver sig, i synnerhet inte när folket vill ha svar och förklaringar. Har hon sjukintyg, eller fuskar hon med sjukskrivningen också, för att det blåser lite hett om öronen??

• Björkeli

Deras lagbrott, deras skattefusk är ett hån mot vår demokrati!

De vill leva i en demokrati där de blir framröstade till att bilda en regering. Men de klara inte av att leva efter de lagar som en annan regering har tagit fram. Ren jävla skam är det!
    Så länge demokratin inte gynnar dem så skiter de fullständigt i vårt demokratiska samhälle.

Nu lever jag i ett blåttsamhälle men jag är röd, ska jag bara skita i vad de bestämmer för att min idelogi inte stämmer med deras? *Korkat*

O det är dessa som ska sitta 4år och bestämma hur vi ska vara i samhället, när de inte ens klara av det själva.

Men visst, nu jäklar ska vi jaga arbetslösa, sjukskrivna för fy sjutton för fusk i samhället! Vilka jäkla dubbelmoral!

*Något upprörd*

• Ebba Leones Mama

Björkeli: Därför att du uttryckte det somm alla känner och ingen kan säga emot det!

• septbebis

Björkeli: Håller med dig till 100%.

• Marsipan

Go Björkeli! Go Björkeli!

Stående ovationer till dig!!! Du tog orden rätt ur min mun!

• Marsipan

"Nu lever jag i ett blåttsamhälle men jag är röd, ska jag bara skita i vad de bestämmer för att min idelogi inte stämmer med deras? *Korkat*"

PRECIS det jag ville säga!

Men eftersom de får så mycket medhåll från anhängare som p.g.a. stolthet inte vill erkänna att de varit omoraliska, så är det väl okej om vi oxo gör sånt, o sen går ut o säger "ööh, vaddå'rå? Jag är emot högerns lagar o regler, så jag gör så för att "protestera"..."

Svar på tråden Moderater: Visst fusk är bra, annat fusk dåligt?