• PetraA72

Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?

Hej!

Jag satte tillbaka ett jättefint befruktat ägg igår. Men nu blir jag orolig, då jag läst på en site (amerikansk) att man ska ligga i sängen, inte böja sig vid midjan, inte duscha varmt etc. Jag har levt på som vanlig ju. Lite stress, lite lyft av min 2,5 åriga dotter etc.

Ni som lyckats - har ni vilat eller levt normalt?

Kram
    Petra

• Svar på tråden Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?
  • Fröken N

Låg absolut inte stilla men var ledig ett par dagar för att som du skriver undvika stress....

• Babyboom82

PetraA72: Jag fick oxå tillbax ett toppen ägg igår. Är precis lika nervös som du att man ska göra nåt fel eller så. Men jag kan inte låta bli att tänka när man bli gravid på naturlig väg så vet man ju inte ens om nåt i det här stadiet, så då lever man ju precis som vanligt.
    Jag tror nog att man ska försöka att vara precis som vanligt och inte tänka så  mycket på det!!!! Lycka till! När har du testdag förresten??? Jag ska testa den 30/10

Hoppas på Bebis 2007
  • PetraA72

Hej!

Du har helt rätt. Bäst är nog att göra saker som får en att må bra. Om det är att ligga i sängen ska man göra det, annars ska man göra ngt annat.

Jag har testdag om 18 dagar (när det nu är) dag 1 är idag.

Kram Petra

• Ciccilionaa

Tyvärr kunde jag inte ta det lugnt... stressade som en dåre, lyfter sonen 1,5 år, jobbar tidigt till sent... men nu ska jag ta det lugnare..
    !

• sisasa

hej,jag levde verkligen på som vanligt.Trodde inte heller jag var gravid i början ,då jag hade kraftid mensvärk.Åkte tom skidor o drack lite vin.Lyckades bli gravid på vårt 9:e försök.Idag stolt mamma till en liten tjej på 2 år.

• Amatea

Jag tog det lugnt; var hemma en vecka från mina studier men var ute och promenerade och rörde mig i övrigt precis som vanligt. Ligga i sängen tycker jag inte man ska göra; rör man på sig mår hela kroppen bra och man ökar blodgenomströmningen till livmodern, vilket är positivt.
    Lycka till!

• Amatea

Ska tillägga att jag inte badade (alls) eller duschade så där jättehett som jag brukar heller.
    Och så drack jag max 3 koppar kaffe per dag

• r78ks

jag tog det inte alls lungt - jag gick i sthlm och shoppade precis efteråt och jobbade sedan på som vanligt.... min läkare säger att det ligger som ett dammkorn mellan två pannkakor - alltså svårt att hoppa bort det. Fäster det så fäster det och om det inte gör det beror det inte på att du inte tagit det lungt. Dock kan det tilläggas att jag den gången det fäste hade mer ont än vid första gången de satte tillbaka ett ägg

Jag är nu i vecka 11

• rosa tofflor

Jag tog det inte lugnt. Fick skjuts till jobbet och cyklade hem på kvällen. Tror på motionen. Livmodern behöver ju blodcirkulation så det fäster. Det ska nog gå bra ska du se. Håller tummarna.

• Chania

Jag kommer inte att få sjukledigt efter vår första IVF nu i februari. Kommer bara att få sjukledigt ÄP dagen, dagen därefter och så ET dagen. Tar ni ut semester efter är ni ledig på egen bekostand? Vad har ni för jobb om ni väljer att vara hemma? Jobbar själv framför dator så jag tror inte att det påverkar negativt. Är inte så jättestressigt jonn jag har.

Har er läkare rekommenderat er att vara hemma? Varför är det så olika? Min läkare har sagt att jag ska leva som vanligt, arbeta, röra på mig m.m...Bli lite fundersam vad som egentligen är bäst?

• Chania

Petra

Lycka till med ruvningen!

• Tovsippan

Jag levde som vanligt, men tränade lite lättare en kort period. Är nu gravid i vecka 21. Lycak till med ruvningen!

• Missvampiria

Jag levde som vanligt, men jag undvek att lyfta tungt och anstränga mig i onödan. Men jag tror inte det blir bättre bara av att ligga still.
    Säger som många andra här, hade man blivit gravid på naturlig väg så hade man inte vetat om något än och levt som vanligt. Men jag förstår att du är orolig, jag var också jätterädd att något skulle gå fel och ägget stötas ut om jag gjorde nåt ansträngade.

Men nu gick det bra, är i vecka 29 nu :D
    Lycka till!!
    Kram Christina

• Mysgos

jag var inte ledig alls, gick till jobbet dagen efter o hade jättestressigt där och även första veckan efter insättningen.
    Har vilat alla andra gånger o tagit det lugnt - men nu när jag inte gjorde det så lyckades det!

?*`?-» ?*`?-» Gravid vecka 5 via IVF ?*`?-» ?*`?-»
Svar på tråden Ni som blivit gravida, vilade ni jättemkt efter ägginsättning?