• fealin

Bara en liten utredning??

Är det någon som vet om man bara kan tex lämna ett spermaprov och göra en VUL för att kolla upp lite snabbt om något är fel?
    Vi har försökt i 7 månader och inget händer och är man 35 så har man ju inte all tid i världen på sig.

• Svar på tråden Bara en liten utredning??
  • foxzy

spermieprov finns tydligen att köpa på storkhjalp.se vet inte riktigt hur det funkar men alla sätt är ju bra utom de dåliga. kan annars inget om utredningar tyvärr. lycka till!

• Barbabok

fealin, kanske om ni söker privat gyn?
    Annars så är det helt normalt eftersom det tar i snitt 7 mån att bli gravid om man prickar ÄL, och ca 80% blir gravida inom ett år. Så det behöver absolut inte vara något fel, lycka till!

• fealin

Tack wero73....det är ju det att man blir otålig..måste man betala allt själv om man går till privat gyn? Eller det kanske man måst ei vilket fall som helst?

• Barbabok

Jag vet inte, jag tror att vissa gyn är anslutna och då betalar man samma som hos vanliga vården. Gratis är det inte, några hundra skulle jag tro.
    Jag är 33 och min sambo 38 så jag förstår din oro, vi är på vårt 10e försök.

• Barbabok

Vänta, jag kikade på din pres. och ser att du är 35, jag tror att man kan söka hjälp efter 6 månader då men är inte säker. Kolla upp det

• fealin

Ah! Tack wero! Vart vänder jag mig? Till min vanliga gyn?

• fealin

Jag var inne och läste hos dig också..*ler*visst är det jobbigt när man tror att det bara ska fungera. Framförallt för mig när det har fungerat förut. Men det har hänt lite saker som gör att det kan ha blivit något fel på vägen. Vår yngsta är 9 nu...o då var ju jag fortfarande ung...

• Barbabok

Hmm, jag vet inte riktigt eftersom jag inte bett om utredning, men vad jag läst på andra trådar är det vanliga gyn, KK typ.

Ja det är jättejobbigt att det inte vill sig, men jag väntar nog till nästa år iaf. innan jag ber om undersökning. Vi har försökt sen i februari men varit utan skydd ca 2½år så hjälp borde vi få. Ingen av oss har barn och dessutom spelar ju åldern in lite. Usch!
    Jag som vill ha fler än ett barn också, sambo med.
    Hoppas vi lyckas snart, kram!

Svar på tråden Bara en liten utredning??