• BlueEyeTea

Gått ner i vikt och lyckats?

Hej på er
    Tänkte bara kolla med er, satt o tänkte på det och blev lite nyfiken.
    Vilka har blivit diagnosticerad oförklarligt barnlös, och varit överviktiga, för att sen ha gått ner i vikt och lyckats på "naturlig" väg?
    På oss har de inte hittat någon förklaring. Jag har en BMI på 30. Tänkte att om jag går ner i vikt så jag får en bmi på runt 20-23 så kanske det går bättre. Är lite nyfiken om det finns nån som lyckats med det?

• Svar på tråden Gått ner i vikt och lyckats?
  • JJbebe

Jag har varit överviktig och gått ner i vikt och nu är vi med barn. Men jag har inte fått konstaterat att jag inte kunnat få barn. Däremot slarvade vi ganska ofta och det blev aldrig nåt.

jag har däremot hört att det är svårare att bli gravid när man bär en massa extravikt. Lycka till med viktnedgången och bebisverkstan :)

• BlueEyeTea

tack tack
    hoppas på att det ska gå vägen. Man blir ju lite extra sporrad att gå ner just för den orsaken också :)

Vad menar du med "slarvade"?

• JJbebe

Ledsen att det tog ett tag innan jag svarade men jag "tappade bort" tråden... hehe...

Med slarvat menar jag att vi hade avbrutet samlag ganska ofta (och där kan ju "första droppen" slinka igenom) och så gick kondomen sönder flera ggr.

• BlueEyeTea

aha, då förstår jag
    Tack så mycket för ditt svar

• Marianne83

BlueEyetea: Om Du vill får Du hänga med oss i tråden "Godistroll som vill bli gravida" under bim-listor på "planerar barn". Vi lägger om kosten nu, o tänker plussa snarast! Det är som en pepptråd, o Du är välkommen att delta!

Svar på tråden Gått ner i vikt och lyckats?