• Nöjder

Någon som känner som jag?

Har tre mislyckade IVF i bagaget. Inför ett 4e försök tyckte läkaren att vi först skulle prova pergo, eftersom allt ser så bra ut hos oss båda. Nu till min poäng: Vi varje mislyckande, så känner jag redan tidigt på mig att det "inte kommer bli något". Typ 3 dagar efter ÄL, eller 1-2 dagar efter återföring av embryo, känner jag hur min kropp liksom hamnar i en känsla av sorg. Jag känner att kroppstemperaturen sjunker (fryser mer) och mår lätt illa (dock ej på morgonen) och har menskänningar. Vid denna tidpunkt borde ju embryot fortfarande befinna sig i äggledaren, vid hemmagjorda försök. Så, då borde jag ej kunna känna något? MEN det gör jag altså, det är så himla tydligt, fast alla läkare viftar bort det förstås, som ren inbilning. Har läst att det finns en kommunikation mellan preembryo och livmoder redan när embryot befinner sig i äggledaren. Om allt är bra, då skidckas det på ngt vis signaler till livmodern om att göra sig helt redo för att modtaga embryot. Unsdrar om min kropp känner av att dessa signaler uteblir, och därför i stället börjar ställa in sig på mens, redan så tidigt, och i så fall kan det vara det jag känner...Men, varför funkar då inte emryona som dom ska? Det borde finnas fler prov för dom som aldrog lyckas. Kromosomprov, immunförsvarsprov mm, kan man be att få göra sånna???
    Långt och förvirrat inlägg, är bara så frustrerad

• Svar på tråden Någon som känner som jag?
  • Flisan79

Du tänker otroligt likt mig, jag kände som du och inbillde mig aldrig någonsin att jag var gravid. Visste lixom inom mig. Vi gick oxå igenom 3 IVF och tom läkarna blev förbryllade eftersom att allt såg så bra ut och att jag var så ung. Den glada nyheten är att när vi nu i vår bestemde oss för att göra IVF försök nr 4 så tänkte jag att medans vi väntar kan vi ju pröva lite husknep dvs naturprparat. Vipps fungerade det på första försöket och en v efter ÄL fick jag en pytteliten rosa flytning, då visste jag direkt. Förneka det dock hur länge som helst för vi "kunde ju inte" bli gravida.

Närmre info har du på min sida eller min solskenshistoria som finns här i oförklarlig barnlöshet.

Lycka till och gör som jag, ge aldrig upp.

• skatti

flisan79: Vilka naturpreparat? Äter rosenrot, folsyra och omega tre, men näpp! Vad äter du? Nyfiken :)

• Flisan79

Detta är från min sida:

Det här åt jag: Rosenrot extra stark 2/dag, Multikvinna (vitaminer)maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag (slemlösande)
    Min man åt: Zinktabletter 3/dag, Multiman maxdos, Omega 3 3/dag samt Bisolvon 3/dag.

Alla tabletter utom Bisolvon hittar du på Naturapoteket. Bisolvon är reseptfritt och finns på vanliga apoteket.

Vitaminerna och omega 3 äter ni varge dag. Zinken och rosenroten äts från mensens första dag till ÄL. Bisolvonet räcker det med att äta i en vecka tom ÄL.

• Tina9

Hej på er,

som en liten tröst till er som känner era kroppar väl, vill jag säga att det tyckte jag att jag också gjorde efter tre IVF och två FET. Så bäst som jag satt och grinade för att det kändes precis som vanligt att mensen skulle komma, så plussade jag! Jag kände NADA. Jag håller tummarna för er.

• Lilla Hjärtat

Jag tror nog att du har rätt i att man kan känna på sig om man är gravid eller ej. Jag har misslyckats en gång med IVF och lyckats två gånger, och bägge de lyckade gångerna så har jag _vetat_ några dagar efter embryoåterförande att jag varit gravid, alltså varit riktigt 100% tvärsäker och känt det i hela kroppen. Kan inte förklara hur och varför för jag har inte haft några symptom som illamående och dylikt.
    Det måste bara vara instinkt av något slag, säkert som du säger att hjärnan får signaler från livmodern där embryot håller på att fästa, och lika säkert borde man kunna känna på sig det omvända, som du.
    Men jag tror inte att din kropp sänder ut fel signaler och att du därför inte blir gravid, men det är nog lätt att börja tänka så när det aldrig verkar funka. Vi försökte nästan sex år innan det blev IVF, och under de åren var jag helsäker på att jag hade nåt mystiskt fel som gjorde att jag aldrig skulle kunna bli gravid (vi är oförklarligt barnlösa.)
    Det är ju trots allt "bara" typ 33% chans att bli gravid varje gång, och om man inte ger upp så måste ju tärningen visa rätt nån gång:O)

• Nöjder

Tack för alla hoppingivande inlägg!!

Svar på tråden Någon som känner som jag?