• Aussie78

Äntligen äntligen äntligen ÄR jag gravid!!

Det känns helt overkligt. Efter ett och halvt års försök 'på egen hand och två år med hormonsprutor, ständiga läkarbesök och pendling mellan hopp och förtvivlan, hopplöshet och misstro är drömmen äntligen sann!!! Två blå streck. En bebis...eller två. Den sista ägglossningsstimulering blev till en överstimulering som blev till en panik-ivf som blev en graviditet!

Jag trodde verkligen inte att det hade fungerat denna gång heller, grät och grät i flera dagar för jag inte orkade med ett till misslyckande...

Åh, vad jag hoppas att det går vägen enda fram till midsommar! Det känns för bra för att vara sant. Att det faktiskt är VÅR tur nu. Nästa milstolpe är UL om två veckor för att se om hjärtat slår...

Mina tidiga symptom:
    - ömma bröstvårtor (som inte avtog en vecka efter ÄL spruta)
    - mensvärk, speciellt runt BIM, har det även från och till nu (v. 4+4) och blir lika rädd varje gång
    - svullen mage på kvällen (veckan innan pos. test)
    - retlighet (brukar vara fromheten själv )
    - otroligt detaljerade och verkliga drömmar och mardrömmar, som att sätta på en film varje natt (drömmer 'aldrig', kommer inte ihåg drömmarna annars).

• Svar på tråden Äntligen äntligen äntligen ÄR jag gravid!!
  • vill ha fler barn

GRATTIS !!!
    Jag är oxå 4+4 idag och jag fick ha hjälp med hormoner och inseminering.
    Kul att vi är på samma dag!

• Livia2

Härligt att höra, det ger hopp!!
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Tid för barn 75

Ett stort omfamnande GRATTIS!
    Känner så igen mig. Har gått ner mig i att vi inte lyckas. Är för det mesta nedstämd och efter snart 2 år har inget hänt ännu. Du ger mig hopp (vi har utredning på gång).

• Aussie78

Tack för alla värmade grattis och kramar. Det är så skönt att ni finns här på FL och ger hopp!*Kramar* till alla som kämpar och som redan +'at!

• Singha01

GRATTIS, jag testade också + igår!!!!

• Endag

åh vad glad man blir.. så varm i hjärtat av att läsa sånna här historier, stooooooort lycka till o stooooort grattis!!!

• Bumbi mamman

Grattis!!! Jag och mitt ex försökte i 3 år... första samlaget med min nya pojkvän gjorde så att jag ska få ett underbart mirakel!!

Svar på tråden Äntligen äntligen äntligen ÄR jag gravid!!