• BlueEyeTea

Är det någon...

Jag har fått höra historier hit och dit om par som har haft problem att bli gravida. Osså har de bytt partner och vips så fick de ett varsit barn på olika håll.
    Är det någon som upplevt det här? Kanske för nyfiken men hoppas någon är villig att svara.

• Svar på tråden Är det någon...
  • Pumsan78

min svägerska försökte i ungefär 3 år med sitt ex, när hon sedan träffade min bror blev hon med barn första natten! Så det som från början var tänkt som ett "one-night" är idag ett 10 års lyckligt äktenskap med 3 barn!

• snarf

Har hört att par kan bara allergiska mot varandra.. De innebär att dom inte kan få barn tillsammans fast dom båda är fullt friska.

• Hatter

Jag har också hört om det. Fertilitet ligger på en skala, det är inte svart & vitt. Låt säga att vi har en skala på 0-10, ett par där båda ligger på 3-4 kanske inte lyckas få barn med varandra, men om de försöker med någon som har 9-10 på skalan så lyckas det. Ibland finner läkarna inget fel på paret i fråga men de blir ändå inte gravida, det kan då vara pga att de inte "passar" för barn, de kanske båda ligger lågt ner på "skalan".

Svar på tråden Är det någon...