• Anonym

Rakat kön - hur gör ni?

Min sambo vill att jag ska raka mitt kön, har provat någongång men tycker det är mest pinsamt när man visar sig i tex omklädningsrum. Vet att man ska göra som man själv vill och att jag bestämmer över min kropp men samtidigt vill jag ju "glädja" min sambo :)

Hur gör ni andra forumläsare, rakar ni er och i så fall är det mest för er själva eller för era killar. Det andra jag funderade på är om någon egentligen tänker på om någon i ett omklädningsrum/dusch är rakad eller inte? Är det någon som känt den där pinsamheten?

• Svar på tråden Rakat kön - hur gör ni?
  • kidsrock

Jag gillar oxå rakat, både på mig och min kille. prova! tror inte att någon annan bryr sig, man har väl alltid så fullt upp med sitt på tex babysimmet, så man hinner knappast kolla in nån annans hårväxt!

• Trazan

Jag rakar mig och så gör nog de flesta jag ser i tex omklädningsrum. Helrakar eller "frisyr" varierar men tror att helrakat överväger så du behöver inte skämmas, det kan jag lova.

Att helrakat föredras av killar tror jag också, vet inte varför men det är min erfarenhet, begränsad ;)

• liten ida

TS
    Tycker att de flesta tjejerna som jag ser simhallens omklädningsrum är rakade eller har trimmat sitt pubishår kort. Varför skulle det vara pinsamt att vara rakad? Testa och se om du gillar det. Det växer ju ut igen om du skulle ångra dig. Jag gillar vara helrakad eller rakad med liten "porrtofs"

• sötäpplet

Jag funderar på att prova att vaxa... någon som gör det själv eller är det bara dumt? Tänkte med såna där vax-strips, så alltså inte flytande vax. Vad tror ni?

• Anonym

Jag rakar mig, jag tycker det ser mycket fräschare ut, lämnar dock en liten "tofs" för utseendets skull...

Skulle nog tycka det är MER pinsamt att visa sig i duschen på gymet orakad!!!

• Anonym

har lite "hårfobi" så här rakas det här och där och kors och tvärs på mig och maken..

• Anonym

jag har rakat mig i några år, från helrakat till "tofs" (mest uppskattat hos killen!). det känns skönare och fräshare.

men nästa vecka har jag tid för brazilian wax tjooo!

hett tips är annars att låta din kille raka dig, många män tycker det är hur sexigt som helst..så kan man ju ligga emellanåt! urbra förspel. se till att ha nya rakblad, mycket hett vatten, bra lödder och lite aloe vera-gel att ta på efteråt.

• Anonym

det är mycket frächare att vara rakad vid tillfällen som men och sex...kan aldrig tänka mej att det är mysigt att ha oralsex i en "skog"...

varför skämmas?! du gör ju precis som du vill, men jag kan och törs nog säga att det är mer skämmigt att INTE vara rakad...
    det är sexigare med nån "porrig" liten freisyr

• Anonym (Rakat!!)

Jag har varit helrakad i 5 år nu. Kunde inte vara bättre. Känns fräschare. Har visat mig i omklädningsrum utan att bli generad. Även på förlossningen.
    Gör det som känns bäst för dig. Om inte annat kan du testa. Gillar du det inte så växer det snart ut igen :)

• greeneyes

Jag vaxar själv, men e verkligen smärttålig. Rekommenderar att man går till salong första gången, för då är det fruktansvärt, men sen blir det mindre smärtsamt varje gång. (Jag gick till salong första gången).

Vad gäller pinsamhet i allmän dusch mm så tror jag snarare att det är mer ovanligt nu för tiden att inte vara rakad. Tror knappast att nån reflekterar över det ens.

• Anonym (Gubben)

Ja inte bryr jag mig om det är pinsamt eller inte att vara rakad hadde det varit smidigt med permanent hårborttagning så skulle jag fixat det så att man slipper att raka 

• SannnaB

Jag brukar raka mig en gång i veckan. Mest för min egen skull men också för min älskares. Han är också rakad.

• Anonym (Tjej)

Jag rakar bort rubbet och jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt att visa mig naken  

• Freddie K

Det är inte ofta jag rakar mig alltså. Jag menar, vem ska se det? Fast det är ju skönare att vara nyrakad och jag föredrar att vara det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Gubben)
    Anonym (Tjej) skrev 2024-06-29 09:18:32 följande:

Jag rakar bort rubbet och jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt att visa mig naken  

Ja så ska det låta. Varför bry sig om vad andra tycker 
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Gubben) skrev 2024-06-29 09:22:52 följande:
    Ja så ska det låta. Varför bry sig om vad andra tycker 
    Jag tror inte att nån annan bryr sig eller 
  • Anonym (Noga med det)

Jag är alltid noga med det, men efter att jag gett min man hudrodnad/skrapat lite varstans på hans kropp efter (body 2 body massage) med könshårsstubb så är jag ännu mer nogrann. han kommenterade det inte själv men shit, jag hade skrapat honom på flera ställen.

Svar på tråden Rakat kön - hur gör ni?