• Danbala

Root Beer - gott, eller?

Själv hatade jag det först, sedan (helt plötsligt) blev jag galen i det (och beroende).

(Detta var då jag bodde ett år i USA, i Sverige konfronteras man ju alldeles för sällan med root beer. )

(För alla som aldrig smakat: Det är en läskeblaskig dryck, mörkbrun, med, enligt min åsikt, en smak liknande tuggummit Jenka (vilket beror på Sarsaparill) och något annat oidentifierbart...)

[...fnord...]
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Root Beer - gott, eller?
  • Lilanthe

Så smurfarna dricker alltså Root Beer?

• LeWi

Det kan jag däremot tänka mig... rootbeer och glass är nog gott

• Danbala
    siamesen skrev 2006-10-27 12:41:23 följande:
    mumselimums!!
    speciellt nâr man hâller det ôver vaniljglass
    Jaaa! En root beer float! Mumma!

Grrr, vad sugen jag blev nu.
    [...fnord...]
  • bigmacoco

Mums! Det är väl smaksatt m ingefära också?

• tinkerbell74

Inte mumselimums kanske. Men visst är det ganska gott med en rootbeer float.

♥ Mamma till Julia-smulan 18 mån & gravid i v.24 ♥
  • vickis75

Jag har smakat en gång - och då tyckte jag "uuuurk". Måste säga att jag har lite svårt att dricka nåt som smakar Jenka!

Men det är kanske en smak som man måste vänja sig vid?? Fundersam 

Förvirrad, men klok som en pekbok ändå!
  • Duckan74

Nej, Danbala, jag röstade heller inte när jag insåg att jag var så knäpp i mitt svar.
    Inte druckit rootbeer på herrans massa år nu. Undrar vad jag skulle tycka om det idag?
    Går det månne att köpa i dessa affärer som säljer amerikansk mat etc?

• vickis75
    Duckan74 skrev 2006-10-27 13:22:59 följande:
    Nej, Danbala, jag röstade heller inte när jag insåg att jag var så knäpp i mitt svar.Inte druckit rootbeer på herrans massa år nu. Undrar vad jag skulle tycka om det idag? Går det månne att köpa i dessa affärer som säljer amerikansk mat etc?
    Jag köpte på ICA! Där de har Mango Chutney och diverse olika pryttlar finns även en hörna med lite amerikanska grejer - Root Beer, minimarsmallows och lönnsirap bla.
  • Duckan74

Jaha, vickis75, där ser man, då ska jag undersöka saken. Kul att testa igen.

• Petite

Så otroligt otäckt och äckligt, som att dricka tandkräm. Köpte hem det en gång för att min sambo skulle få prova han med, och jag blev inte ett dugg förvånad när det visade sig att han älskade det Flört

Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
  • vickis75
    Petite skrev 2006-10-27 13:38:30 följande:
    Så otroligt otäckt och äckligt, som att dricka tandkräm. Köpte hem det en gång för att min sambo skulle få prova han med, och jag blev inte ett dugg förvånad när det visade sig att han älskade det Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
    Värre än att dricka tandkräm egentligen. I och med att det är kolsyrat känns det som att dricka tandkrämsgurgel!
    Duckan74 skrev 2006-10-27 13:36:56 följande:
    Jaha, vickis75, där ser man, då ska jag undersöka saken. Kul att testa igen.
    Undersök du! Vårt ICA är inte så stort heller för den delen, så det borde inte vara så svårt att hitta. Vet att Hemköp också har sådana hyllor - för där har jag köpt marshmallowfluff (heter det så??) nån gång...
  • Petite
    Vickis75

Haha, ja faktiskt - tandkrämsgurgel! *ryser*
    Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
  • vickis75
    Petite skrev 2006-10-27 13:44:18 följande:
    Vickis75Haha, ja faktiskt - tandkrämsgurgel! *ryser* Vissa dagar är du duvan, andra dagar är du statyn.
    Och med min vilda fantasi kunde jag inte låta bli att börja fundera över vems tandkrämsgurgel...

*trippelrys*
  • Camadel
    Ich würde eine Mini-Brauerei für meine Garage kaufen! Und die beste zapfanlage , die ich finden konnte, war genau hier! Ich bin seit langem Heimbrauer und kaufe meine Ausrüstung nur hier, weil die Qualität sehr hoch und die Preise niedrig sind!
Svar på tråden Root Beer - gott, eller?