• Akk76

Varför???

Jag sitter här nu och är lite ledsen och uppgiven. Varför blir jag inte gravid?
    Min sambo har en son sedan tidigare, men för oss händer det inget. Vi har varit tillsammans i 6 år, och aldrig använt skydd vid samlag. Vi har inte pratat om någon utredning, kanske jag borde ta upp det med min sambo, men jag vet ju att allt är normalt med mig, det fick jag reda på sist jag var hos gynekologen och gjorde ultraljud för att ta reda på varför jag får så ofta UVI, och då sade gynekologen att allt ser normalt ut, jag fick se mina äggstockar, hon såg även att jag skulle ha ägglossning, så jag vet ju att det inte är fel på mig.
    Och min sambo har ju en son sedan tidigare som sagt.
    Så vad ska vi göra? Har ni några förslag?

• Svar på tråden Varför???
  • Heliotrop

Hej Akk76!
    jag tycker att ni ska göra en utredning. Kroppen ändrar sig ju under livets gång, och dessutom tar man olika blodprov, vilket inte din gynekolog verkar ha gjort.

Ibland hittar de inte orsaken till varför det inte blir barn, det beror ju på något då också - men de instrument som finns idag kan bara inte fånga upp det.

Efter en utredning, även om inget fel hittats, får ni hjälp att hitta en metod som bör passa er utifrån era förutsättningar.

Lycka till!

• Pess

Vid en utredning får man även livmodern samt äggledarna spolade...Det kan ju vara något stopp i dem....Likaså kan ditt sekret vara ogynnsamt för spermierna....

Kontakta en fert-klinik för en ordentlig utredning tycker jag

Lycka till

• lillajag2020

Jag tycker att ni två måste på en riktig utredning,ultraljud+spolning+ev. titthålsop. om det behövs+ blod prover för dig o din man+hormon prover+sperma prov, sen om man inte hittar nått fel på er så kan ni pröva behandling(insemination ellr ivf eller kanske bara tabletter tex. prgotime)
    men att bara sitta o vänta o inte gör nån utredning p.g.a. att han har en son sen tidigare o att du har bara gjort ultraljud så e det slösseri med tid ,tycker jag.
    Om jag var du så skulle jag utan tvekan ringa direkt o boka tid för en riktig utrdning .Lycka till:)

• Akk76

Tack för era svar, jag ska prata med min sambo senare om det.

Svar på tråden Varför???