• thes

kan inte förstå bonusmammans egoism

jag kan inte förstå hur man som mamma kan bli så egoistisk så att man inte kan lita på barnets far utan går endast på sina egna linjer, trots att vi har min sambos son varannan vecka så ska biomamman ha kontroll över våra veckor också. planerar in semesterveckor samt annat på våra veckor, när hon sedan får svaret att de inte kan åka på just dom veckorna, så får min sambo uppkastat i ansiktet att hans bitterhet förstör glädjen för sonen som då inte får åka på dessa aktiviteter.
    hur kan man tro att ett ex är bitter då han har gått vidare för flertal år sedan skaffat en större familj(en ny sambo+fler barn) och inte vill något hellre än att allting ska fungera i lugn och ro. bitterheten kanske beror på hennes sett att agera, men hon vänder det till att det är min sambo som hela tiden har komunikationsproblem fast det är hon som slänger luren i örat när de ska tala. ??????????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-27 18:09:47:
    jag menar naturligtvis biomammans egoism i rubriken

• Svar på tråden kan inte förstå bonusmammans egoism
  • Tezz72

Jag är ju både bio och bonusmamma. Men jag har aldrig betett mig så mot min exman som biomamman gör i ert fall!

Men så gör biomamman till mina bonusbarn, hon ska styra och ställa jämnt. Men vi bryr oss inte längre. Min sambo har sagt att på hans veckor så ska inte hon bestämma för annars ska jag bestämma på dina veckor har han sagt till henne. Men det funkar sådär.

Jag bryr mig inte längre, för sambon får ta dusterna med sitt ex själv.

• smulan73

Hej! jag har varit med om precis samma saker!! Fast min kille pratar med henne långt innan semestern, och talar om när han har semester och när pojken ska vara här, så blir det tydligen som en överraskning iallafall, och tvåå veckor??? hos henne kan han vara i 3 veckor utan problem.. Nu i somras då ringde pojken själv och ville komma tidigare från henne och det var ju ok.. men sen upptäckte vi att det kom ju från henne...hon ville ju åka iväg med sin nya pojkvän hem till honom själv.. och där fick inte pojken plats... däremot ville hon träffa honom över dan,veckan efter, då vi (tyvärr) skulle till samma stad, och den dan hade hon redan pratat med honom om och bestämt innan hon pratat med min kille...

snacka om att man blir förbannad!! jag har så lite som möjligt med henne att göra, då mår jag bäst!! det värsta är att det alltid drabbar pojken på ett eller annat sätt!
    Min kille blev arg på henne då hon sa tvåå veckor?? och sedan fick han sms om att : han fick bli hur arg han ville på henne men inte inför pojken, hur tror du han känner sig??

Till saken hör att själv har hon skällt ut min kille efter notor inför pojken om småsaker, men det räknas tydligen inte, hon har 0 självinsikt!!!
    Oj, nu blev det långt det här, men det väcker så mkt känslor, jag önskar jag kunde prata med henne om det här, men hon skulle inte fatta, och henne är det ju inte fel på!!??

Man får försöka låta allt bara passera över axeln och gå vidare...men allt det här tjafset har påverkat förhållandet mellan pojken och mig...tyvärr till det sämre..

• A V

Likadan bio här. Min sambo gör fel som skäller på henne när sonen hör på men hon gör minsann inte fel som skäller ut min sambo när sonen hör på. Logiskt???

Listan av sådana här grejer kan göras hur lång som helst. Tyvärr har det även här påverkat mitt och ss förhållande. Det är inte lätt att försöka skaffa sig ett förhållande till sonen när hon hela tiden har kommentarer. Till slut orkar man inte.

Jag försökte prata med henne utan att lyckas skall tilläggas, inte att rekommendera, det blev bara värre.

Måste vara underbart att vara felfri

Svar på tråden kan inte förstå bonusmammans egoism