• sabia

finns det någon av er som är ledsen som jag för att inte kan bli gravid???

DAGARNA GÅR Å JAG FÖRSÖKER BARA ATT INTALA MIG SJÄLV OM ATT ALLT HAR SIN TID. FICK MENS IGÅR Å INTE ÄR MAN GLAD FÖR DET. GÅR BARA RUNT Å KÄNNER MIG NÄSTAN DESPERAT. JAG ÖNSKAR ATT JAG VISSTE VAR VAR DET FÖR FEL PÅ MIG. DÅ KUNDE JAG RANTERA DET BÄTTRE. VILL NÄSTAN DÖ......... HUR LÄNGE SKA MAN BEHÖVA GÅR IGENOM DETTA.

• Svar på tråden finns det någon av er som är ledsen som jag för att inte kan bli gravid???
  • majsalotta

Kramar om dig Sabia! Jag vet hur hopplöst det känns även om vi inte har försökt få barn lika länge som ni har. Vi håller nu på med vår första IVF och hoppas att det kan ge resultat. Har ni gjort någon utredning? Gissar att ni har det eftersom ni gjort IVF och att den (som vår utredning) inte gav något svar på varför ni inte får barn. Det är otroligt frustrerande! Har ni funderat på att göra fler IVF behandlingar? Det ökar ju ialla fall chanserna till graviditet avsevärt, men det kostar pengar...
    Vet inte vad jag skall skriva som tröstar för det finns ju bara en sak som tar bort smärtan. Jag har pratat några gånger med en kurator när jag mådde som sämst och även hon inte kan hjälpa med orsaken till varför jag mått så dåligt, så var det ialla fall skönt att prata med någon helt utomstående om hur man mår.

Skickar dig massor med varma tankar och hoppas att du inte tappar hoppet. Kram!

• sabia

tack majsalotta.

ja, det finns inga ord som kan trösta mig just nu, men det kanske hjälper imorgon. jag har varit hos en kurator för några månaden sedan, men det har inte hjälpt mig i längde. jag kände att jag mådde ännu sämre när jag gick därifrån, så jag slutade att ta kontakt med henne. nu för tiden brukar jag söka hjälp hos er som finns härinne och förstår mig precis hur jag mår. eftersom vi går igenom samma sak.
    TACK för att ni finns där ute.

• Miafis

Jag häller med omatt ibland så känns allting bara så hopplöst, alla andra lyckas men inte du! Jag hoppas att dett vänder inom det snaraste så att även du kan få vara sådär toklycklig.

Kram

• bubbelbrudenTheone

sabia; hur länge ha ni försökt + då?

• sabia

bubbelbrudentheone:
    vi har försökt får barn i fem år tillsammans. jag förstår inte varför det aldrig blir ett +. jag tror inte att jag blir gravid någon dag.
    kram på dig.

• majsalotta

Sabia, kommer ni att göra fler IVF försök? Ser in din presentation att ni har gjort ett försök. Fem år är en lång tid och jag förstår att det är jobbigt. Själva har vi bara försökt i lite drygt 1,5 år och jag börjar också misströsta. Vi gör vår första IVF nu och jag hoppas att det ökar våra chanser. Vi ger det några försök och om det inte "tar" kommer vi troligen att adoptera, för vi vill bli föräldrar och det känns inte så viktigt för oss att det är till vårt biologiska barn. Hoppas du mår lite bättre idag - kram!

• Hannah74

Känner igen mej, vissa dagar känns det jättesvårt! Ruvar nu för första gången och ser en liten ljusning iaf. Har hållt på lika länge som er ungefär, idagarna är det 5 år.
    Kram

Vågar man hoppas?
  • moominmamman

Det är jättejobbigt när man inser att nej det blir inte så.. jag kommer aldrig att bli gravid, ha ett barn i magen. Sorgen finns alltid kvar men den minskar (för mig är det så) när man ändå har lyckan att bli förälder till sist. Mina barn har legat i en annans mammas mage men de är "mina" barn i alla fall. Kan kännas orättvist att andra kan välja om de vill ha fler barn men för oss är en lång och väldigt kostsam process om vi skulle vilja ha ett lillasyskon!

• längtan1984

o ja jag känner igen mig,efter över5 års försök av att försöka få barn så sitter man hela tiden på nålar.vi har försökt med ivf vilket inte har lett någonstans,i försig så slutade de 2 senaste försöken med + men fick ett tidigt missfall i båda graviditeterna.man börjar undra ,ahh nu ljuger jag faktum är att jag har kommit till den punkten då jag bara inser att vi kommer förmodlingen att aldrig få barn,man vet aldrig men så känns det nu,och jag orkar inte gå runt med ett påklistrat leende och låtsas som att livet är underbart,som råga på allt så e man arbetslös och gissa om man orkar med den här fiaskot som utspelar sig i vårat avlånga land.ibland så sitter man och undrar om det verkligen finns ett syfte med mitt liv,kanske skulle det ha varit bättre om jag överhuvudtagen inte hade födds,så jag slipper lida på ett sätt som jag aldrig trodde man skulle behöva göra,jag har överlevt krig och massa hemska saker som krig för med sig men det här tar priset,just när man trodde sig att livet håller på att gå till en ljusare punkt så upptäcker man attt man inte kan få barn,aja men det naturligaste i världen som jag trodde vi skulle få lär dröja,men men vi ska bli föräldrar på ett eller annat sätt,då jag alltid har varit barnkär ända sen jag var ung och det gör så ont i hjärtat att man står hjälplös,jag har inte ens kunnat gråta vid mina missfall för jag e så inställd på att jag e så stark att jag vågar inte släppa lös det då jag tror att det bara förvärrar allt om jag börjar sörja,,,snälla finns det någon som känner som jag,,,,orkar bara inte mer,,,,,,

• zak

Hej Sabia
    Jag förstår dig, det har nu gått 2år sen jag försökt att bli gravid men ej lyckats och det värsta är att man ej kan sluta tänka på det. Jag försöker att låta bli men det är jävligt svårt att låta bli när alla runt en födder barn och när folk frågar jaha ..när ska ni skaffa barn :(

• Skaparglädje

HEJ
    Jag vet vad du går genom, och det är en otroligt jobbig tid. Jag gick själv genom den där feberkurvan, älska på bestämda tider etc Man kände sig som 2 robotar odyl. Inga roliga minnen, som helt plötsligt kom tillbaka.
    MEN ...
    Jag har trots att jag fått diagnosen "STERIL" av läkarna blivit gravid därefter. Ibland kan man även bli gravid helt oförklarligt precis som man kan vara barnlös.
    En väninna till mig var också helt insatt och fixerad på tanken att bli gravid, efter ett antal missfall. La hon till slut ner tanken, och tänkte att hon nog aldrig blir gravid ändå. Därefter blev hon helt plötsligt gravid 2 ggr i snabb takt. Så det kan även ske ett under när man minst anar det.
    Jag antar att ni går på utredning ang varför ingenting händer. Men jag har själv blivit utredd hos Carlanderska i Gbg, och rekomenderar dig att be din läkare skicka en remiss till dem. De är helt enkelt suveräna på detta med barnlöshets utredningar.
    Önskar dig all lycka och massor av kramar från mig.
    Och du GE INTE UPP !!! Hur jobbigt det än kan kännas.

• sabia

hej

jag orkar inte nån mer med hela dessa längtar. jag önskar att läkarna visste vad var det på fel på mig. man går å går å det händer inget. jag att jag kunde bara somnar in för gott. då behöver man inte känna sig så värdlös som jag gör. vad jag än gör för att förtränga denna känsla så kommer den tillbaks då å då. vill bara blir mamma nån dag.

• jendan

Hej
    jag har en sån dag idag
    när jag bara vill sluta försöka nå mer
    jag kommer ju inte få bli gravid iallafall jag kommer aldrig få föda vårat barn
    så känns det idag så varför bry sig om IVFer m.m jag vet inte om jag kommer orka
    alla runt en blir gravida jag vill också

man vill bara lägga sig ner och sluta andas
    jag vet vad det är för fel på oss eller på mig jag har svår PCOs jag tar på mig skulden helt över att jag inte kan ge mig och min man ett biobarn jag ser hur ledsen han blir varje gång det är negativt 

och varför ska vi lyckas nu när vi inte lyckats på dom tidigare gångerna?
    visst jag har bara gjort ett färskt och två frys men jag är redo att ge upp
    vi fick jätte bra odds på FET och läkarna sköterskorna sa att denna gång lyckas ni men det gjorde vi inte suck

jag ville bra klaga lite 
    ha det bra alla där ute kram jenny

• LO72

Vi är inne på vårat 7:e år som barnlösa och det är nog nu jag verkligen känner att jag kommer aldrig få bli mamma.Det är jobbigt att inte veta varför det inget blir för vi är ofrivilligt barnlösa med pco symtom.Visst alla säger adoptera då.Men vem har krafter till det utredning som tar tid och allt under tiden man väntar.Vi har båda plusjobb nu men är annars arbetslösa och det tar på krafterna med.Sambon sade vi har i alla fall varandra och får spara till resor & så istället.Han har rätt men det är jobbigt ändå.I sommar åker vi till grancanaria och jag längtar så jätte mycket.Skönt ha jobbet att tänka på nu och resan.Men jag kommer aldrig kunna släppa tanken att jag aldrig kommer få bli mamma,få se den växande magen,gå titta på barnsaker som barnvagn.Så skönt att gå in här och skriva av sig för man vet man är inte ensam.

Svar på tråden finns det någon av er som är ledsen som jag för att inte kan bli gravid???