• maruttan

Gravid naturligt andra gången?

Jag har en son på 1 år som kom till genom ICSI, vi har dock inget konstaterat fel på vare sig mig eller min man. Nu undrar jag om det finns någon som har blivit gravid naturligt andra gången?
    Och ni som har blivit det, gjorde ni något speciellt? Typ åt rosenrot eller något......
    Vi fösöker för fullt men vill ju optimera chanserna att bli gravid om det nu går?!

Stolt matte, mamma och fru!!
  • Svar på tråden Gravid naturligt andra gången?
  • pejio

Hej hej,
    Sitter med precis samma fungeringar som du. Har också en son på snart ett år som blev till med hjälp av IVF, och de hittade inte någon orsak under utredningen.
    Vi har bara försökt i ett par månader, men jag knaprar rosenrot och bisolvon. Är inne på samma linje att om man bara hjälpte till lite, så kanske det går vägen nu när man ändå varit gravid.
    Hoppas på fler svar!

• maruttan

Åhh vad kul ( eller inte kul så men....du vet ) Vi försöker oxå för fullt så jag tänkte att jag skulle börja äta Bidrottningninggelé igen för det åt jag när jag blev gravid och jag har hört flera andra som oxå har blivit gravida när de åt det.
    Det är ju bara så dyrt att köpa.... Men vad gör man inte för att få en bebbe till

Amo ergo sum
  • pejio

Har du testat akupunktur? Jag gick regelbundet i samband med IVF och tror att det hade en viss inverkan. Tyvärr blir det ju väldigt dyrt... Testade bidrottningelé för några år sedan, men det funkade inte för oss.
    Tänk vad fantastiskt om vi skulle lyckas på egen hand efter allt vi gått igenom.

• maruttan

Nej har inte testat akupunktur, har lite fobi för nålar.....

Ja jag håller tummarna för dig om du håller en tumme för mig

Amo ergo sum
  • snusans mamma

Vi har också fått barn genom ICSI .
    Vår utredning sa att vi var oförklarligt barnlösa men det visade sig senare att spermierna var lite slöa .
    Vår flicka är drygt 1,5 år och vi har inte lyckats på naturlig väg , ännu.
    Man slutar ju inte hoppas men det blir väl en ny IVF om det ska bli fler ...

• stjärnfru

Jag har en kompis som gjorde ICSI första gången pga slöa spermier men blev gravid på naturlig väg ett år senare. Det blev lite tätt mellan barnen eftersom de egentligen inte försökte få ett syskon så snabbt...men glada blev de förstås!

• jendan

hej
    min svägerska har lyckats på egen hand efter 9 år av barnlöshet och 4 ICSI som inte gav något barn så dom adopterade nu ett år efter hemkomst så är hon gravid
    så visst det går att få ihop det själva dom försöket inte ens och med små barn får dom sällan till det men lyckades ändå
    kram och lyckatill

• pejio

Kul att tråden kommit igång igen och att vi är fler optimister som hoppas på syskon. För oss verkar det dock kört även denna månad. Nästa ÄL runt julafton, så då kanske...
    Kram och lycka till alla ni andra

• Amatea

Vi lyckades bli spontant gravida andra gången; hade gjort IVf efter 3 års ofrivillig barnlöshet och när dotter var nästan 1 år blev jag gravid *av mig själv*. Gjorde inget speciellt och maken hade t.o. börjat snusa igen, vilket han lade av med under vår IVF-behandling.
    PS! Vi lyckades i december så jag håller tummarna att det blir er turmånad också

• Winnie

Här är en till i exakt samma situation, min son är också 1 år.

Det låter ju hoppfullt Amatea ! Hoppas det händer oss också .

• aylen

Jag lyckades bli gravid månaden efter ett misslyckad ivf.(blev gravid spontant)Då hade jag försäkt att få barn i 4 1/2 år.
    det slutade dock i missfall.
    Jag tror personligen att det var medicinerna jag tog i samband med ivf månaden innan som gjorde att jag blev gravid,jag vet inte,det är bara min teori.

• Tudorienne

Jag har eb kompis som fick barn med hjälp av IVF och sen ett barn till "sig själva". Så visst kan det funka så!
    Tror inte att det var något konstaterat problem som gjorde att det var svårt för dem att få barn först.

Svar på tråden Gravid naturligt andra gången?