• Tammie

En solskenshistoria, varsågoda!

Efter nästan 3 år av resor, tårar och massor av pengar, 6 inseminationer, 6 fulla IVF:er och 3 FET har jag till slut lyckats bli gravid av den behandling som skulle bli min sista!

Så ge inte upp hoppet, kan jag bli gravid så kan ni!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-07 00:10:46:
    Jag har förstått att orden "ge inte upp" är känsliga ord för vissa. Jag menade givetvis inte att såra någon när jag skrev så utan ville bara ge lite glädje åt alla som kämpar, på vilket sätt det än må vara!

• Svar på tråden En solskenshistoria, varsågoda!
  • Chelsea73

Grattis, verkligen härlig läsning!

• knasmamma

Gud så skönt att höra. Miljoner grattis.

• fröken janson

Har hoppats så extremt mycket för er.
    Underbart.
    //frJ

• Tammie

Tack så jättejättemycket allihop! Det är så härligt att veta att ni finns här!
    kramar

• Angla

Jag åh Maken pratade om Er i helgen - kanske känd evi på oss att något stort hade hänt?!

Må lyckan få spira vidare hos Er

Även om jag måste få muttra lite ... Flört Man ger inte upp bara för att man väljer eller inser att fertilitetsbehandlingar inte fungerar. Oavsätt antal behandlingar så finns det alltid några som aldrig lyckas.

Angla - med vingar av lycka
  • Maryditt

Här kommer några strålar till!
    MA i april/maj -04, v. 13
    Missfall i maj -05

Tredje gången gillt - nu gravid i 27:e veckan med ett litet fantastiskt underbart pyre som buffar och sparkar mest hela dagarna...

Lyckan är obeskrivlig...

Jag är medveten om att många av er här varit med om betydlig mer motgångar än jag men känslorna vi upplever (uppgivenhet, sorg, maktlöshet, ilska osv) är desamma. Jag kände mig berövad på det största i livet och var övertygad om att jag och min sambo inte skulle kunna bli föräldrar. Jag märker att jag fortfarande är på min vakt och blir väldigt lätt rädd och orolig för att något ska vara fel... men jag är ändå hoppfull.

Till er alla som kämpar - ge inte upp och lycka till!

Kram Maryditt

• bamsefan

Ja va skönt att höra att kan fungera när man pressat kroppen så många gånger.

JÄTTEGRATTIS.

• Tammie

Angla:
    De flesta som är inne på FL är ju här för att de vill ha barn/försöker få barn/är gravida/har barn. Det var till dom som kämpar jag ville ge lite nytt hopp.
    Jag är ledsen om du tog illa upp av min formulering.

Tack för lyckönskningarna!

• Angla

Tammie - Jag tog inte illa upp utan det sas med glimten i ögat även om jag kan tycka att formuleringen "ge inte upp" ofta klingar konstigt. Jag tror nänligen att alla kämpar men på olika vis ... även om man avslutat IVF.

• Tammie

Snälla Angla, märk inte ord. Se bara budskapet i min tråd. Jag vill självklart inte såra dig eller någon annan utan bara dela med mig av min lycka och peppa andra. Jag använder de ord som känns bra för mig.

• Angla

Vad bra då! Jag märkte iofs inte ord ... tyvärr så vet jag att just den formuleringen ger en känsla av att man i den andres ögon inte gjort tillräckligt - ungefär som när gravida säger till infertila "slappna av så löser det sig" ... men självklart har vi alla rätt att säga vad vi vill och uttrycka oss utifrån vårt hjärta. Jag hoppas du förstod budskapet i mitt första inlägg ...

• Rosa blomman

Tammie: Stort grattis.... och tack för din omtanke...

• Puff Mummy

Äntligen! Har följt er resa lite på avstånd, det är ju helt fantastiskt att du är gravid!!!! Stort GRATTIS till er!!!

Svar på tråden En solskenshistoria, varsågoda!