• Nokkan

Jag ska förhoppningsvis få barn i Juli 2007, någon mer?

Hej alla där ute i vårt avlånga land.
    MÅnga brukar ju starta såna här trådar, försökte hitta om det fanns någon redan men såg inte det.

Jag har för en vecka sedan testat positivt efter att under några års tid försökt bli med barn. Det har varit utredningar,mediciner och början till IVF. Men precis när jag börjat spraya och jag gick o väntade på mens så kom den inte. För vi hade lyckats på egen hand den absolut sista gången. Beräknad förlossning enligt uträkning här på FL är 7 juli.

NÅgra fler som vill vara med och följa tråden med diverse biverkningar,tips och stöd?
    så är ni varmt välkomna!

• Svar på tråden Jag ska förhoppningsvis få barn i Juli 2007, någon mer?
  • Nokkan

Blöder inte jätterikligt tror jag, menljust rött och det kommer under hela dagarna...vissa säger det är normalt, andra säger et är ett tecken. jag får helt enkelt vila mig och vänta tills på fredag.

• Fruttis

Nokkan: åh nej! Hoppas verkligen att det visar sig att allt är OK på fredag trots detta....
    Kunde du inte fått komma tidigare? Är ju en evighet tills på fredag...
    Stor kram

• maja under eken

hur har d gått nokkan? Hoppas allt e ok! vet att du ska iväg imorg, men har du blödite mer lr mindre?

jag ser att d står juli i tråden o inte juni, ser oxå att jag skrivit att jag ska ha barn i slutet... Helt förvirrad, jag har BF 28 juni, men troligt att h*n kommer i juli ju..

kram

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!! Och för mig e NÄR HÄR!!!
  • Nokkan

Hej!

Var hos läkaren idag, han kunde inte se nåt foster. Antingen pga missfall eller pga att det var för tidigt att se så det var inget jag blev klokare av. Blöder inte idag.
    Har blött i fem dagar...som en menstruation..har dock haft mindre blod än vid mens...och inte lika ont i magen.
    Vet inte hur det skall tolkas men..

jag ska tillbaka till läkaren den 21 november för att se om man ser något då. Vi får hålla tummarna som doktorn sa.

• fruR

hej jag har oxå precis + på Cura kliniken på vårt 1:a
    IVF-försök. BF 3/7. Är oxå sjukt nervös och orolig.
    Har inte fattat det ännu, har heller inga symptomer än (6+3)någon mer som inte har några symptomer? Längtar till VUL så att det bekräftas liksom. Lycka till alla! Kram

Nokkan: håller verkligen tummarna för dig

• maja under eken

Nej Nokkan fy så tråkigt!!

Jag önskar dig lycka till!

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!! Och för mig e NÄR HÄR!!!
  • Fruttis

Nokkan: Hoppas verkligen det finns något där! Vi håller tummarna!

Själv fick jag en blödning i torsdagskväll... :-O Inte mycket,men ändå... Stor tjöt hela natten. Var på HS fredag morgon & fick göra gravtest via blodprov & tydligen var värdena bra. Slutade blöda fredag förmiddag & sen har det inte kommit något mer *peppar peppar*
    Ska tillbaka till HS på onsdag för att göra vul.

Fru r: Förutom vansinnigt ont i nedre delen av ryggen & molvärk som kommer & går, så har jag inga symptom. Lite trist, för det känns ju nästan inte verkligt då....

• Mysgos

Heeeeeeeej!!!
    Åååå vad roligt med en sån här tråd.
    Jag heter Mysgos/Sommartjejen och testade plus förra veckan efter 3 års långa försök att bli gravida och 3 provrörsbefruktningar.
    Är sååå lycklig.
    Går in i vecka 6 imorgon och är osäker på mitt BF datum, men nån gång i mitten av Juli ska det väl bli.
    Längtar till VUL:et i vecka 8.

Hur mår ni???
    Jag mår verkligen som en prinsessa. Lite ytterst svagt illamående ibland, men inget som är jobbigt att leva med. Blir nästan orolig att jag mår för bra istället?
    Nån som upplever detsamma??

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM och GRATTIS TILL ALLA NYBLIVNA GRAVIDA!!!

?*`?-» ?*`?-» Gravid vecka 5 via IVF ?*`?-» ?*`?-»
  • fruR

ja samma här, man ska ju inte klaga på att man mår för bra men det känns som om man inte är gravid (6+5)... Har oxå kämpat länge och vi blev gravida på vårt 1:a IVF försök och det kan man väl delvis inte fatta i heller. Har haft rätt ont i huvudet, har det annars väldigt sällan, någon annan??
    Är ni speciellt kissignödiga? Jag är inte mer än vanligt, inga ömma bröst eller sjukt trött i heller... hur mår ni?
    Kram

• Singha01

Hej tjejer,

Här är en till med BF i juli 2007 om allt går vägen (6+5 idag). Jag fick två toppembryon tillbaka den 12/10 och testade + den 24/10. Jag mår illa, riktigt illa stundvis. Har ömma bröst, mycket flytningar och diverse andra symtom som kommer och går. Har inbokat VUL på onsdag.

Ställde frågan i en annan tråd om det med hänsyn till alla som fortfarande kämpar är bättre om vi startar en tråd i "Väntar barn". Kanske med titeln "Vi från svårt att få barn med BF juli 2007". Kan det vara nåt tror ni??

Grattis till alla som plussat!!!

• Mysgos

Jag hoppar över dit! KRAM

?*`?-» ?*`?-» Gravid vecka 5 via IVF ?*`?-» ?*`?-»
  • Fruttis

Jag hoppar över till nya tråden.

Hoppas alla följer efter!

Kram

• Ängel 72

Här har ni en till som kommer va rund o go
    om magen efter jul,Är i v.11+5.Känns helt underbart att
    ha en "skruttis" i magen.

• Jenniesmamma

Hej hej!
    Här är en till som förhoppnigsvis ska bli mamma igen i juli,BF enligt FL,12 juli(min mans födelsedag).
    Mår inte så bra,illamåande å det är inte så kul när man har en livlig 16 månaders å ta hand om,men det går ju över,mår ju inte illa på kvällen iallafall,då får man vila

Önskar er alla andra lycka till,å Grattis Håller tummarna för dig Nokkan!

Svar på tråden Jag ska förhoppningsvis få barn i Juli 2007, någon mer?