• Heleneced

Jag vill skratta

Hej alla! Jag är ganska ny här och har kikat runt lite, trivs rätt bra redan! Men jag söker efter såna där roliga grodor som hoppar ut barnens munnar för jämnan. De där som man borde skriva upp, men glömmer det...Har det funnits nån tråd om detta innan, kommer inte på några sökord direkt...

Här kommer en historia som jag minns på rak arm, men det finns mååånga flera...

Jag har två pojkar, Alexander, 7 och Johan, 4. I somras var de ute och lekte, Alex hade en kompis här och ville gärna vara lite ifred från Johan som ändå hängde på troget...(han sitter mest i "fängelse" OM han får vara med =)) De var ute och plötsligt kommer Johan inspringande med andan i halsen och vill vara med mej här inne...För vet du vad? säger han med andan i halsen...Alex och Max är i en koja, en farlig ormkoja!!! Och en gång, för länge sen, så var det en pojke, lika stor som jag ungefär, iallafall tre år. Och han...han gick in där...och VET du...UT KOM DET ETT SKELETT! Det var bara ett skelett kvar!

Åhhh, vad söt han var min lille gosse-Johan...men det GICK inte att hålla sig för skratt.

Jaha, såna historier har ni väl en massa på lager? Ge hit, ge hit!

Kramkram//Helene

• Svar på tråden Jag vill skratta
  • Heleneced

Hahahaha, jag sitter här och skrattar högt på arbetstid...Hoppas att denna tråden blir riktigt lång!!!
    Helene

• mimi04

Den här episoden handlar om min son Jimmy då 3år och min pappa. Det var lördag och de två var ute på restaurant och åt. Jimmy har alltid haft en bra aptit men nu satt han mest och rörde runt i tallriken. Efter en stunds petande tittar han upp på sin morfar och säger: -Du morfar!? -Ja vad är det min lille vän, svarar han. -Har du köpt lördagsgodis till mig?? -Ja det har jag gjort, men du får äta upp din mat först nu!! -Det var bra det för annars kan jag inte vara snäll!!

• Rae

Min kompis hälsade på sina systersöner på dagis med sin 6 månaders bebis och den ene av killarna som är 5 år sa lillgammalt till sina kompisar - Var snälla och gå inte för nära Tova, nu när hon snart ska flyga.
    Det lät ju för härligt, troligtvis har han nu i förkylningstider blivit tillsagd att inte vara för nära henne så hon blir sjuk inför resan.

• Miss Daisy

Jag och min son hade en väninna hemma på middag och då säger sonen till henne att:

-Jag och mamma såg dig förra veckan men mamma orkade inte träffa dig så vi gömde oss.

Mkt pinsamt, så jag säger att :
    Nej, så var det inte riktigt utan vi var på McDonalds och såg dig gå utanför medan vi åt.

Varpå sonen (som har lärt sig av sin mamma att det är fel att ljuga) säger:
    -Nej, mamma. Så var det inte alls vi var ju ute och så gick vi in på en annan gata för du ville inte säga hej.

Vad ska man säga? Det var bara att hålla med lite genererat och byta samtalsämne. Pinsamt!

• krümmel

Var på apoteket häromdagen och där var fullt av folk. Det sprang om kring en liten kille 3-4 års åldern och ville hjälpa mamma att handla. Han kom dragande på allt från tandkräm till plåster. Mamman var tålmodig och bad honom ställa tillbaka alla grejer men efter ett tag tröttnade hon och tittade inte ens när han kom med saker. Då säger pojken- Nu har jag äntligen hittat såna som du behöver, mamman tittade inte ens upp men sa att det är precis vad hon letat efter. Han tjatade och tjatade och alla andra i kön skrattade. När hon till slut tittade såg hon att det var ett storpack lavemang.

• Miss Daisy

Den hör historian hörde jag av en kompis vars vän hade kennel. Tydligen är det så att när hundarna ska paras så använder man vaselin för att underlätta under akten.

Den här pappan var på Apoteket med sin dotter och hon ropar "Titta pappa, parningssalva!" och pekar på en flaska vaselin!!! Folk glodde såklart som tusan. Kan inte tänka mig nån mer pinsam och jobbig situation.

• Miss Daisy

Den hör historian hörde jag av en kompis vars vän hade kennel. Tydligen är det så att när hundarna ska paras så använder man vaselin för att underlätta under akten.

Den här pappan var på Apoteket med sin dotter och hon ropar "Titta pappa, parningssalva!" och pekar på en flaska vaselin!!! Folk glodde såklart som tusan. Kan inte tänka mig nån mer pinsam och jobbig situation.

• PrincessOfIce

Min kusin då 3 år gammal var och handlade i mataffären med sin mamma..
    När de stod i kön till kassan för att betala la hon av en riktig brakare och så sa hon - Det var din stjärt mamma!!!!
    Den historien har vi haft väldigt kul åt genom åren...

• Makaroner

Min son frågar alla om de har betalat bilskatten. Svarar de "ja" så säger han "Vad bra, då får du köra bilen." Han är 3,5... vi betalade bilskatten i april... har nog inte ens nämnt det ordet efteråt

Kan få höra en annan kul grej. Vi hade besök hemma för några månader sen. Vi har lärt Emil att han får vara ifred om han är arg på sitt rum, just den här dagen satt jag i hans rum och skulle sätta ett foto i en ram som skulle upp på väggen. Han fick inte fotot och blev jättearg och slängde sig demonstrativt på golvet mitt bland gästerna i vardagsrummet. Pappa säger "men gå in på ditt rum istället och var arg." Han stirrar ilsket på pappa och säger "Men MAMMA är ju där....." sen blir han tyst i några sekunder och rusar in i sitt rum och säger bestämt och högt till mig så alla hör. "Pappa säger du får inte vara här! Sådeså!"

• Erika

Min förra pojkvän jobbade som vikarie i en lågstadie tvåa. Förstadan ville alla veta hur gammal han var och de gissade på någonstans mellan 48-58 år. Han var 23 år då....

• Pallas

Min son var kanske 3 år och var inne i värsta filosof- och utvecklingsstadiet. Jag var noga med att säga tack och varsågod vid matbordet för att liksom föregå med gott exempel och han visste precis vad som väntades av honom, dvs att be lite snyggt och säga tack och så. Det hade gått alldeles utmärkt länge tidigare.

Plötsligt får han nåt slags sammabrott och skriker "GE HIT SYLTEN!!!" och jag blir helt paff och säger att visst, om du ber snällt ska du få den. Han kollar på mig som att jag vore en hög med kobaj, lägger armarna i kors och säger med isig stämma: "Nähej, då får jag väl vara utan då!"

Samma son och jag åt nån vecka senare glass till efterrätt och han frågar om han får ta mer. Jag säger javisst, varpå han tar skeden han ätit med och tar en skopa ur glasspaketet och stoppar rakt i munnen. Jag säger att han får ta mer, men att han får lägga det på sin tallrik först innan han börjar äta. Då kollar han återigen på mig som om jag är en hög med koblaj, tar sin sked, skopar glass ur paketet, skakar av glassen från skeden på tallriken och tar sen direkt upp den på skeden igen och stoppar i munnen. Detta gör han två gånger medan han isigt stirrar på mig och jag riktigt ser hur han tänker "åååååå vad vuxna ska vara omständiga heeeela tiden!"

• Miss Daisy

En gång åkte vi taxi med en man som inte luktade så gott. Det var när vi bodde i USA, och vi var på väg hem från akuten eftersom jag hade 40 graders feber.
    Min son satt och skrek högt i taxin :"Mummy, he smells so bad, I am gonna through up, I´m gonna through up".
    Jag var så sjuk så jag ville inte byta taxi, istället bad jag honom att prata på svenska men han fortsattes skrika på engelska och jag fick låtsas som det regnade. Tur att vi inte blev utkastade från taxin. Barn vet inte "bättre" än att vara ärliga.

• LottaRos

Hört på jobb... (jobbar som förskollärare)

"Lisa" o "Kalle" är kära i varann men en diskussion om giftermål urartar vid middagsbordet o "Lisa" kallar klagande på mig: "Lotta, jag vill inte gifta mig med "Kalle" för han säger att det är han som ska va mamma!"

En annan...

Jag blev sjukskriven i v25 då jag väntade mina tvillingar men hälsade på då o då... Vid ett besök noterade "Kalle" (ja, samma kille! ) att min mage blivit mycket större, funderade länge o väl o sa sen: "Men du, Lotta, då är där nog TRE bebisar i magen nu!"

• Engeln

För något år sen var jag på en affär och handlade. Jag får syn på en liten pojke på kanske 3 år som står å förskansar sig en del smågodis från lådorna som är placerade längs väggen. Jag knuffar på min sambo å skrattar å säger, det där måste va rena drömmen.

En karl en bit från oss tittar upp vänder sig om å ser att det är hans son som mumsar å väljer å vrakar.
    Eftersom vi sett detta känner han väl att han måste ta i "lite" extra...
    Han tar honom bestämt i armen böjer sig ner mot honom å frågar högt och tydligt (på det där "nu ska du skämmas" sättet) VAD GÖR DUUUUUUUUUU? Lillillen blir röd i ansiktet & får ett raseriutbrott, han är en halvmeter hög men nästan ställer sig på tårna å skriker sin far rakt i ansiktet
    -JAG BARA LÅNNNNNNNNAAAAAAAAAAAAAAR !

Snacka om hårig rygg!!!!!!
    Den killen plattade till sin far med den kommentaren så det bara sjöng om det. Fnissande pep jag å sambon iväg, vi ville inte riktigt att pappan skulle bli generad över att vi sett och hört det.

• moi01

Sök på google t.ex. pinsamma situationer med barn eller roliga saker ditt barn har sagt

Svar på tråden Jag vill skratta